
ReumaNederland kiest Fightclub
Na een uitgebreide bureauoriëntatie heeft ReumaNederland voor een samenwerking met het Bredase Fightclub gekozen om een nieuwe collectecampagne te ontwikkelen.

Mariëtte Leenhouts (Esprix): ‘De lat in ‘consumer services’ ligt steeds hoger’
Esprix-juryvoorzitter Henriette van Swinderen (Media, entertainment & communications) in gesprek met Mariëtte Leenhouts, juryvoorzitter in de categorie Consumer services.

1 maart uitreiking SponsorRingen via livestream
Maandag 1 maart a.s. worden via een livestream vanaf 16.00 uur de jaarlijkse SponsorRingen uitgereikt. Belangstellenden kunnen zich via www.sponsorringen.nl registreren en gratis de show bijwonen.

SAN Jaarboek 2020 uitgereikt: thema Reset
Vanuit het KPN DDX center is via een livestream vanmiddag het eerste exemplaar van het nieuwe SAN Jaarboek 2020 uitgereikt aan theatermaker, schrijver en Omdenker Berthold Gunster. Het thema van dit jaar is Reset. Het jaarboek is de grondslag voor alle jury's die straks gaan uitmaken welke campagnes met een SAN Award worden beloond.
![[Mijn marketing] Dolly van den Akker: ‘Ik hou van echt Nederlandse merken’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Dolly van den Akker: ‘Ik hou van echt Nederlandse merken’
Dolly van den Akker is managing director van contentmarketingbureau MPG in Amstelveen. Bureaus zouden volgens haar meer met elkaar moeten samenwerken, om zodoende meerwaarde voor hun opdrachtgevers te creëren. 'De consument wil immers één consistente merkbeleving.'

Jules Hooijer en Ido Sharon naar Havas Amsterdam
Mediabureau Havas in Amsterdam heeft Jules Hooijer (links) en Ido Sharon aangesteld als respectievelijk strategy lead en chief growth officer.

Henk Haaima creative director Havana Harbor
Henk Haaima is benoemd tot de nieuwe creative director van creatief bureau Havana Harbor. Haaima komt van Mirabaeu, waar hij de laatste twaalf jaar eveneens werkte als creative director.

VIA lanceert boek over marketplaces
De Taskforce E-commerce van brancheplatform VIA lanceert vandaag een nieuw 'playbook' genaamd Marketplaces in het e-commercelandschap. ‘Een overzichtelijk document met essentiële informatie die aansluit bij de vragen die in de markt leven.’

Reddy Keukens kiest More Media
Keukenbedrijf Reddy heeft voor mediabureau More Media in Laren gekozen als zijn nieuwe mediapartner. Doel van de samenwerking is om de naamsbekendheid van Reddy te verhogen.
![[column] Je bent marketeer en je wilt wat... op Clubhouse](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Je bent marketeer en je wilt wat... op Clubhouse
Wat hebben Oprah, Elon Musk, Bas Smit en je buurman met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal weleens in de afgelopen twee weken die ene anderhalve meter-hotspot bezocht: Clubhouse.

Shanice van de Sanden hoofdrol in campagne Pepsi
Pepsi Max viert in de jaarlijkse wereldwijde voetbalcampagne dit keer de doorlopende samenwerking met de UEFA Champions League van zowel het mannen- als het vrouwenvoetbal.
![[column] Wat zijn de nadelen van Clubhouse? (3)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Wat zijn de nadelen van Clubhouse? (3)
Het is niet alleen maar hosanna. Clubhouse is nog volop in ontwikkeling. Sterker nog: het is niet eens voor iedereen toegankelijk. Download je de app, dan krijg je de mogelijkheid om jezelf op een ‘waiting list’ te plaatsen totdat je toegang krijgt.

Betaalvereniging Nederland laat jongeren ‘goed giraal gaan’
Jongeren die digitaal bankieren lopen groot risico om slachtoffer te worden van fraude, stelt Betaalvereniging Nederland. Een nieuwe campagne genaamd 'Goed giraal gaan', met in de hoofdrol Jandino Asporaat, moet jongeren bewustmaken van veilig online bankieren.

Milka-campagne: kies voor tederheid
Chocolademerk Milka roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid.

Geïntegreerde campagne voor Delta GigaWifi
Met deze nieuwe campagne voor de introductie van Delta GigaWifi proberen Fightclub en Delta de concurrentie op achterstand te zetten.

Staatsloterij kiest voor NewsLab
De Nederlandse Loterij heeft voor PR-bureau NewsLab in Rotterdam gekozen als zijn vaste PR-partner. Aan deze keuze ging een pitch met vier bureaus vooraf.
![[interview] Levie en Bijdendijk lanceren Snert-merk](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Levie en Bijdendijk lanceren Snert-merk
Samuel Levie is worstenmaker bij Brandt & Levie, co-founder van Food Cabinet, columnist in Het Parool en Jamie Magazine en chefkok. Nu lanceert hij met sterrenchef Joris Bijdendijk foodmerk 'Snert' in boek en blik.

Glasnost breidt uit met 5 nieuwe trainees
Megan van den Ende (foto), Tom Beuker, Tjerk de Vries, Mellijn van Zanen en Renee van Brakel vormen de nieuwe lichting trainees aan de 'Akademya' van PR- en communicatiebureau Glasnost in Amsterdam.
![[Mijn marketing] Birgit Zuurveld: ‘Ik wil merken ‘social first’ laten denken’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Birgit Zuurveld: ‘Ik wil merken ‘social first’ laten denken’
Birgit Zuurveld (35) is managing director van social media-bureau Dorst & Lesser in Amsterdam. Het is haar uitdaging om marketeers meer 'social first' te laten denken. 'Soms moet social media zo ontzettend snel. Dat kan ook, maar een goede strategie aan de basis verdient bij merken echt meer aandacht.'
![[column] De juiste specialist op de juiste plek](/templates/img/lazyload.gif)
[column] De juiste specialist op de juiste plek
Zoals in iedere sector laat ook in digital commerce de actualiteit rond corona zijn sporen na. Als ondernemer moet je wendbaar zijn, waar mogelijk vooruit kijken en soms eerder gemaakte keuzes heroverwegen. Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf, je webshop of je platform - ondanks de onzekerheden- toch blijft groeien?

Ranja lanceert nieuwe campagne: 'Kinderen blij, ouders ook'
Limonademerk Ranja (onderdeel van Vrumona) is terug met een nieuwe campagne genaamd: Ranja, daar word je vrolijk vanja. In de campagne, ontwikkeld door reclamebureau Alfred, staat 'onbezorgd genieten' centraal.

Lewis breidt team uit
PR-bureau Lewis Nederland breidt zijn teams in Amsterdam en Eindhoven uit met de komst van een nieuwe creative director, content specialist en vier junior adviseurs.
![[column] Clubhouse: wat zijn de kansen voor merken? (2)](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Clubhouse: wat zijn de kansen voor merken? (2)
Is Clubhouse interessant genoeg om als merk -nu al- in te stappen? Ja! Zeker als je je richt op inhoud en expertise, maar ook in het kader van personal branding is Clubhouse interessant.
![[column] Sommige marketeers denken dat ze alleen op de wereld zijn](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Sommige marketeers denken dat ze alleen op de wereld zijn
Onze senior columnist Sak van den Boom maakt zich boos. De afgelopen week is hij welgeteld twintig keer met 'irrelevante e-mails' lastiggevallen door PostNL, Albelli en Bol.com.

Main Energie mikt met nieuwe campagne op zakelijk Nederland
Energieleverancier Main Energie stelt zichzelf in een nieuwe merkcampagne voor aan de B2B-markt met de weinig vindingrijke pay-off: dé energiepartner van zakelijk Nederland. De campagne is ontwikkeld door marketingbureau Brandgurus in Amsterdam.
![[Mijn marketing] Ronald de Vreede: ‘Je moet marketing niet zo serieus nemen’](/templates/img/lazyload.gif)
[Mijn marketing] Ronald de Vreede: ‘Je moet marketing niet zo serieus nemen’
Ronald de Vreede (46) is strategy director bij reclamebureau KesselsKramer in Amsterdam. Hij heeft bewondering voor wijlen reclamemaker Howard Gossage. 'Hij deed in de jaren '50 al aan interactieve marketing, en zijn ideeën zijn nu relevanter dan ooit.'

Massimo Meijer nieuwe design director Code d'Azur
Creatief bureau Code d'Azur in Amsterdam breidt zijn team uit met de aanstelling van Massimo Meijer als nieuwe design director. Samen met Priscilla de Gier, tevens design director, gaat hij leiding geven aan het design-team van het bureau.

GoSpooky aan de slag voor Autodrop
Social-mediabureau GoSpooky gaat aan de slag voor Autodrop. Het bureau in Amsterdam is aangesteld om een nieuwe social media-strategie voor het snoepmerk te bedenken en ontwikkelen, waarbij de focus ligt op 'een onderscheidend merkkarakter'.

DA kiest voor Zigt
Mediabureau Zigt in Hoofddorp gaat aan de slag met de mediastrategie, planning, inkoop en executie van drogisterijketen DA.

Campagne Suzuki benadrukt 6 jaar garantie
Om de claim dat Suzuki een betrouwbaar merk is te ondersteunen is de 6 jaar garantie campagne gelanceerd. Bureau TheMerge tekende voor de executie.

Dept lijft Byte in
Digitaal bureau Dept heeft mede-digitaal bureau Byte, met kantoren in New York, Londen en Berlijn, overgenomen. Byte is door Dept aangetrokken door zijn digitale DNA, de cultuur en 'ambitieuze groeiplannen'.

Esprix: nog één week om in te zenden
Verantwoordelijke marketeers en creatieven van jaloersmakend werk opgelet: over een week sluit de inzendtermijn van de Esprix Awards 2021. Daarna begint de beoordeling door de 115-koppige jury.

Praxis kiest voor Hot Pepper
Videobureau Hot Pepper in Halfweg gaat aan de slag met de online video-content van bouwmarktketen Praxis. Bekijk hier de eerste 'how to'-videoreeks.

Heijmans en CSU lanceren Beyond Eyes
Bouwbedrijven Heijmans en CSU lanceren de nieuwe start-up Beyond Eyes, een 'totaaloplossing' voor toekomstbestendig gebouwbeheer. Reclamebureau Fitzroy in Amsterdam ontwikkelde de naam, merkidentiteit en B2B-campagne.
![[column] Duurzaamheid: het ondergeschoven kind](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Duurzaamheid: het ondergeschoven kind
In de pandemie is steeds minder aandacht voor duurzaamheid. Een slechte ontwikkeling, vindt Paola Cassone. Want zo redeneert ze 'de ironie is dat duurzaamheid eigenlijk tot de basale behoeftes van ons bestaan hoort, maar in onze cultuur is het steeds meer verschoven naar de top van de piramide; een luxeprobleem.'

Brand New Galaxy opent kantoor in Amsterdam
De internationale bureaugroep Brand New Galaxy opent een nieuw kantoor in Amsterdam, van waaruit de West-Europese activiteiten moeten worden aangestuurd. Frank Carvalho is aangesteld als managing director.

Campina komt met pak zonder dop
Campina lanceert voor zijn 'Biologisch'-producten een vernieuwde verpakking zonder plastic dop. Voor de meeste volwassenen weinig nieuws onder de zon, maar hoe reageert de jongere generatie, die hier niet mee is opgegroeid? Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet uitkomst bieden.

Kantars Moonshot: effectiviteit digitale ads beter meetbaar
Marketeers in de VS kunnen per direct de prestaties van YouTube-campagnes op alle apparaten en platforms beoordelen zonder het gebruik van pixels. Dit dankzij migratie naar Google's Ads Data Hub als onderdeel van Kantars Project Moonshot.

ANWB lanceert nieuwe verjaardagscampagne
De ANWB en full-service agency gracious hebben een vernieuwde verjaardagscampagne gemaakt. Niet alleen was de oorspronkelijke verjaardagscampagne verouderd, maar wilde ANWB ook een andere insteek.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ReumaNederland kiest Fightclub 26-02-2021
- Mariëtte Leenhouts over Esprix Awards26-02-2021
- SAN Jaarboek 2020 uitgereikt: thema... 25-02-2021
- Jules Hooijer en Ido Sharon naar... 25-02-2021
- Henk Haaima creative director Havana... 25-02-2021
- Reddy Keukens kiest More Media24-02-2021
MarketingTribune Events
- 25mrt 2021
Uitreiking Shopping Awards