
Steam ontwikkelt wervingscampagne voor Dienst Justitiële Inrichtingen
Employer branding bureau Steam ontwikkelde in opdracht van Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) een nieuwe campagne met als doel meer medewerkers te werven. DJI heeft veel nieuwe medewerkers nodig, maar is nog te onbekend als werkgever.

Never Stop mentaliteit moet Chasin' internationale groei opleveren
Performance jeansmerk Chasin’ opent officieel de deuren van de nieuwe brandstore in Eindhoven. Het winkelconcept ligt naar eigen zeggen in lijn met de ‘never stop’-mentaliteit en ademt het merk-DNA, 'waarin performance, authenticiteit en innovatie centraal staan.'

Porsche: de 24 uur van Nederland
Het sportwagenmerk Porsche introduceerde vorig jaar de Tour of Legends: een activatie met als doel om alle Porsche-eigenaren in Nederland erop uit te laten gaan met hun auto. Geïnspireerd op de bekendste endurance race in de motorsport, de 24 uur van Le Mans, introduceert Porsche dit jaar de 24H van Nederland.

ShowHeroes Group neemt Agon Digital over
De ShowHeroes Group maakte op 14 juni 2022 de overname van performance marketingbureau Agon Digital bekend. De overname van Agon Digital is de zesde M&A-deal van ShowHeroes Group in anderhalf jaar.

Foodello brengt PR onder bij Continews
Online supermarkt Foodello, die voedselverspilling zoveel mogelijk wil voorkomen, gaat samenwerken met PR-bureau Continews. Het doel van de van oorsprong Finse supermarkt, die onlangs is gestart in Nederland, en het bureau is het proactief creëren van free publicity.

Centraal Beheer en Neurensics: 'De werking van marketing en communicatie is lang niet altijd rationeel en bewust'
Mede-oprichter neuromarketing- en adviesbureau Neurensics Walter Limpens en Natasja van Buuren, Dataconsultant bij Centraal Beheer, spreken samen tijdens Nima Marketing Day 2022. Een sneak preview.
![[column] Buikpijn](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Buikpijn
We begeven ons op glad ijs, want we bespreken dit keer het buikgevoel in de reclame. Zeg maar humor met een kapitale H. Het overbrengen van emotie of in ieder geval iets dat ons als weldoorvoede en kritische consument nog echt raakt. Niet toevallig ook het thema van de SAN dit jaar: Raak me.

Cordaid kiest Fitzroy, start actie tegen klimaatverandering
Cordaid heeft na een herpositioneringstraject samen met Innate Motion gekozen voor Fitzroy als strategisch bureau. De partijen hebben gewerkt aan een nieuwe positioneringscampagne om de huidige achterban, maar ook jongeren en nieuwe doelgroepen te activeren.

Nick van Katswaarde junior projectmanager bij The Locals
Nick van Katswaarde (28) is in dienst getreden als junior sales- en projectmanager bij reclamebureau The Locals in Haarlem is. Hij wordt onder meer verantwoordelijk voor de organisatorische en financiële uitvoering van projecten.

Rivella zoekt nieuwe gebruikersgroep
Rivella introduceert een merkcampagne waarin smaak, natuur en vrienden centraal staan. De tvc is te zien op tv en online kanalen plus via out-of-home, pr en sampling.

Sisi brengt mensen bij elkaar
Sisi is terug met een nieuwe cross mediale campagne waarin de Sisi rider een grote rol heeft. Voor het eerst vertolkt een vrouw de rol van Sisi rider.

Abovo Maxlead en Local Planet starten campagne voor Manpower
ManpowerGroup heeft Abovo Maxlead geselecteerd als mediabureau voor haar diverse merken, zoals Manpower en Experis. Ook haakt ManpowerGroup aan op het internationale netwerk Local Planet, voor onder andere de Duitse markt.

Roderick van den Brink van Vrumona over de kracht van cultuur en internal branding
Roderick van den Brink is Account Director Superunie bij Vrumona (Heineken). Tijdens Nima Marketing Day 2022 spreekt hij over de kracht van cultuur en internal branding. Een korte kennismaking.
![[column] Het belang van genderneutrale taal](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Het belang van genderneutrale taal
Inclusiviteit is een thema dat een steeds belangrijker rol speelt in onze maatschappij. Dat zien we terug in onze cultuur en onze taal. Vandaag de dag zien we dat in veel teksten nog steeds naar mannen wordt verwezen.

Jump Retail zet voet aan de grond in NYC
Per 1 augustus 2022 start 'Jump Hotspot NY' als satelliet van Jump Retail uit Amsterdam. Ine Reijnen, creative director concepts & art, zal het bureau in The Big Apple vertegenwoordigen.

'Branding' gepresenteerd als standaardwerk voor marketingvak
Auteurs Andy Mosmans en Patrick van Thiel maken in hun boek 'Branding' op toegankelijke wijze duidelijk waar het vakgebied branding in de volle breedte over gaat.

Maura van Styrum van Livekindly Collective: 'Ongelofelijk dat de vleesindustrie nog steeds subsidies ontvangt'
Maura van Styrum is Brand Manager Benelux bij Livekindly Collective voor de drie plantaardige voedingsmerken LikeMeat, Dutch Weed Burger en Oumph en werkt vanuit hartje Amsterdam met een team van ‘hele gezellige en missiegedreven collega’s. Voor de rubriek Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden.

DOSSIER DATASTROMEN Gebruikersdata en streamingplatforms: Wie wordt er beter van?
Misschien ken je het wel: je bent klaar met het bingewatchen van je favoriete serie en wanhopig op zoek naar een net zo goede nieuwe serie. Gelukkig komt het streamingplatform dat je gebruikt met suggesties. Vaak kloppen die suggesties, soms slaan ze de plank ook faliekant mis. Maar waar worden die suggesties eigenlijk op gebaseerd? En wat doen de platforms nog meer met die gegevens?

Otrium en Ruigrok NetPanel: 'Alle kleding moet gedragen worden'
Jeroen Hermans is Senior Research Consultant bij Ruigrok NetPanel en Sophie Kromhof Head of User Engagement bij Otrium. Samen presenteren zij tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

Erik Scherder in hoofdrol campagne Nix18
Roorda Reclamebureau ontwikkelde een campagne voor Nix18 met Erik Scherder in de hoofdrol. In deze campagne verschijnt de professor en hersenwetenschapper in het brein van de ouders op een moment dat ze zich even niet door gevoel maar door hun gezonde verstand laten leiden.

Bavaria met schuimkuif
Chuck Studios presenteert een nieuwe identiteit voor biermerk Bavaria. De identiteit is onthuld bij de lancering van de nieuwe alcoholvrije 0.0% variant van het biermerk.

Onderzoek: 80% van Europeanen verkiest CTV boven lineair
Ruim 80% van de Europeanen verkiest connected TV (CTV) – het on demand kijken van videocontent via een internetverbinding op de ‘normale’ tv – boven lineaire tv.

PI Marketing treedt toe tot LevelUp Group
Email- en marketing automation specialist PI Marketing uit Den Bosch gaat verder als onderdeel van LevelUp Group. De Amsterdamse bureaugroep zet hiermee opnieuw een stap voorwaarts in de uitbreiding van de groep. Eind mei sloot het creatieve bureau C2B zich eveneens aan bij de groep.

Philadelphia Zorg: 'Hoe beweeg je in een wereld waarin vraag en aanbod onder spanning staan'
Bas Bodzinga RM EMP, Directeur Klantbelang/DigiContact bij Stichting Philadelphia Zorg, en Astrid de Groot-de Meijer van Pro Persona spreken samen tijdens Nima Marketing Day 2022. De titel van hun presentatie luidt ‘Wat marketeers moeten weten over innovatie in de zorg’. Een korte kennismaking.

DOSSIER DATASTROMEN: Martin Leeflang van Validators
In een onzekere macro-economische situatie, zoals een pandemie of oorlog, ziet marktonderzoeksbureau Validators juist dat marketeers meer behoefte krijgen aan data. Onder data verstaan zij informatie over hoe mensen denken, wat ze doen en hoe ze te bereiken. Het is hun beeld dat marketeers steeds bewuster met data omgaan om strategische marketingbeslissingen te nemen.

Siemens Huishoudapparaten vernieuwt merkaanpak
Siemens Huishoudapparaten kondigt een vernieuwde merkaanpak aan. Het merk gaat zich naar eigen zeggen richten op ‘een betekenisvolle vooruitgang’. De re-shape van het merk bestaat uit een nieuw merkontwerp, internationale campagne, retailconcept en een nieuwe ovenserie.

Fast Forward Amsterdam heet voortaan Heus
Fast Forward Amsterdam verandert de naam in Heus. De productiemaatschappij, die volgend jaar 10 jaar bestaat, gaat naar eigen zeggen ‘met deze nieuwe identiteit een volgende fase in en wil de commerciële tak een impuls geven.’

Edelman Amsterdam breidt creatief team uit
Met de komst van Paul ten Broeke, Milan Berg en Ben de Kovel versterkt Edelman Amsterdam de creatieve afdeling verder. Zij gaan zich bezighouden met earned storytelling, contentproducties en corporate creative campagnes.

Jurjen Worp van Makro: 'Eén set persona's voor het hele bedrijf'
Jurjen Worp is Directeur Marketing & Communicatie van zelfbedieningsgroothandel Makro spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 over de inzet van persona’s. Een korte kennismaking.

DOSSIER DATASTROMEN: Rutger Tuit van Google
Internet bevindt zich in velerlei opzichten in een nieuwe fase. De online advertentiewereld verandert, het recht op privacy moet door marketeers veel serieuzer worden genomen en consumenten gaan ‘anders’ tv kijken. In gesprek met Rutger Tuit, hoofd brands & marketing partners bij Google Nederland, over de versnippering van aandacht en de digitale renaissance.
![[column] Let's talk about sex](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Let's talk about sex
Wolves & Birds ziet in deze tijd van schokkende #metoo-openbaringen gelukkig ook een positieve beweging ontstaan, die hopelijk een nieuwe generatie meer in haar seksuele kracht gaat zetten.
![[column] Commercialreview mei: Open Now, Aldi, Dirk, Johma](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Commercialreview mei: Open Now, Aldi, Dirk, Johma
We blikken terug op de commercials van de maand mei 2022 waarin we onder meer commercials van supermarkten en commercials met het onderwerp “eten en drinken” zagen. In deze column lichten we er een paar uit.

Jordi van de Bovenkamp terug bij Boomerang
Na drie jaar keert Jordi van de Bovenkamp terug als Executive Creative Director bij Boomerang Agency. Hij gaat samen met de creatieve directie een team van 60 creatieven aansturen.

BvA krijgt predicaat Koninklijk
De Bond van Adverteerders gaat voortaan als Koninklijk door het leven. De Bond kreeg dinsdag 7 juni tijdens een feestelijke bijeenkomst uit naam van Zijne Majesteit Koning Willem Alexander het predicaat ‘Koninklijk’ overhandigd door Arthur van Dijk, Commissaris van de Koning in Noord-Holland.

Bovil Eindhoven wordt Ara Creative Agency
Ara creative agency heeft Bovil Eindhoven overgenomen. De overname van Bovil is in lijn met de wens om meer internationale klanten te servicen.

GLS Netherlands rolt internationale merkcampagne uit
GLS Netherlands start met de uitrol van een internationale merkcampagne in Nederland. Met de campagne wil GLS laten zien dat ze ‘een menselijke kijk op pakketbezorging’ heeft.

Reinhold en Taideman naar Alfred
Topteam Thomas Reinhold en Nils Taideman verkast van Dept naar bureau Alfred. Met een beetje mazzel bereikt de nieuwe agency-naam de onderarm van beide creatieven.

Strategisch adviesbureau Sira Consulting overgenomen door Cohedron
Cohedron, full-service provider voor de publieke sector, heeft Sira Consulting overgenomen. Cohedron vertaalt complex beleid en regelgeving in werkbare oplossingen voor overheden, uitvoeringsorganisaties, bedrijven en burgers.

Lisanne van der Pijl in dienst bij IVRM Reputatie
Lisanne van der Pijl (26) is gestart als adviseur reputatie en communicatie bij IVRM Reputatie. Zij houdt zich bezig met communicatievraagstukken van opdrachtgevers op strategisch en uitvoerend niveau.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rebels met respect voor traditie07-07-2022
- Lotte van der Woerd adviseur bij... 06-07-2022
- Mick Johan creative director... 06-07-2022
- Wervingscampagnefilm Sweco legt... 06-07-2022
- DOSSIER THE YOUNG ONES 'Jongeren... 06-07-2022
- DOSSIER THE YOUNG ONES Codes,... 06-07-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference