DELA wint Grand Prix bij IMC European Awards

DELA wint Grand Prix bij IMC European Awards
  • Bureaus
  • 28 nov 2013 @ 14:30
  • 18998 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesAwardReclame

Met de Grand Prix, vier gouden, twee zilveren, vier bronzen awards bij de IMC European Awards is Nederland het best scorende land in Europa. Voor het eerst in de geschiedenis van de IMC European Awards is de Grand Prix aan een Nederlandse campagne toegekend. Ogilvy & Mather Amsterdam mochten deze award in ontvangst nemen voor de DELA-campagne ‘Why wait until it’s too late’.

De Nederlandse winnaars ontvingen donderdag 28 november tijdens een besloten bijeenkomst uit handen van juryvoorzitter Renate Vogt de bekroning. Alleen nationaal bekroonde campagnes mogen worden ingezonden voor een IMC European Award. De Europese vakprijs is dé erkenning voor campagnes die zich onderscheiden op de pijlers strategie, mediakeuze, creatie en effectiviteit. DDMA heeft de uitreikingslunch van de IMC European Awards mogelijk gemaakt.

Voor Nederland zijn de volgende campagnes bekroond:

Grand Prix Why wait unitil it’s too late?
Opdrachtgever: DELA. Coöperatie
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam

Goud
Why wait unitil it’s too late?
Opdrachtgever: DELA. Coöperatie
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
1 x goud in de categorie Integrated communications
1 x goud in de categorie Innovative idea or concept

I have already died
Opdrachtgever: Stichting ALS
Bureau: Publicis
1 x goud in de categorie Cause, charity, Non-profit marketing or Social
1 x goud in de categorie Integrated communications

Zilver
Open your own shop. Simply at Albert Heijn
Opdrachtgever: Albert Heijn
Bureau: TBWA\NEBOKO
1 x zilver in de categorie Retail or Trade marketing

Aurora’s Idea 
Opdrachtgever: IBM Benelux
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
1 x zilver in de categorie Direct & digital communication

Brons
Why wait unitil it’s too late?
Opdrachtgever: DELA. Coöperatie
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
1 x brons in de categorie Brand-building

Moto Cross Pizza Delivery
Opdrachtgever: Wagner Pizza
Bureau: Publicis
1 x brons in de categorie Sponsorship, Joint effort, Tie-in

ABN AMRO Queen’s Day Cash Box 2012
Opdrachtgever: ABN AMRO
Bureau: Van Wanten Etcetera
1 brons in de categorie Direct & digital communication

Aurora’s Idea 
Opdrachtgever: IBM Benelux
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
1 x brons in de categorie Business to business

De IMC European Awards is de Europese prijs voor de beste geïntegreerde marketing communicatie campagnes. Voorzitter van de internationale jury is Renate Vogt (Friends4you). De Nederlandse afvaardiging in de jury bestaat uit Ronald Velten (IBM), Roel Welsing (Triodos Bank), Erik-Jan Koense (KOEN), Olivier Koning (Being There) en Henk Nieuwenhuis (Ogilvy). De IMC European Awards worden georganiseerd door de Integrated Marketing Communication Council (IMCC) van EACA.   



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken