[Interview] Harald Dunnink (Momkai) over De Correspondent

[Interview] Harald Dunnink (Momkai) over De Correspondent
  • Bureaus
  • 19 dec 2013 @ 17:06
  • 34579 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewConceptOnline
  • 19 dec 2013 @ 17:06
  • 34579 x gelezen
  • Bas Vlugt

Eerder dit jaar werd De Correspondent gelanceerd. MarketingTribune spreekt met Harald Dunnink, CEO van Momkai; founding partner van De Correspondent.

Dag Harald, hoe is het met je?
'We hebben net de grens van 25.000 betalende leden overschreden met De Correspondent dus ik ben op dit moment een blij man.'

Kun je Momkai introduceren?
'Momkai is een onafhankelijk creatief bureau, opgericht in 2002 met als doel innovatieve digitale projecten en merken te ontwikkelen die werkelijk inspireren, informeren en interactie bieden.'

Wat doet Momkai wat andere bureaus niet doen?
'We zijn selectief voor wie werken, hoe we werken en wie er bij ons werken. We meten succes niet af aan een groeiende omvang van bureau of prijzenkast maar of we voldoening halen uit de projecten die we realiseren. We willen met mensen werken, niet voor.'

Wat is De Correspondent en hoe gaat het met De Correspondent?
'De Correspondent is een dagelijks, advertentievrij medium met als belangrijkste doelstelling om inzicht te bieden in hoe de wereld werkt. Een digitaal podium voor diepgravende artikelen en reportages. Het platform is eind september gelanceerd en blijft nieuwe leden trekken. Daar zijn we erg dankbaar voor.'

Wat is de betrokkenheid van Momkai bij De Correspondent als founding partner?
'Momkai is als medeoprichter van De Correspondent vanaf de start zeer nauw betrokken bij het concept en als aandeelhouder ondernemen we mee. Met initiator Rob Wijnberg hebben we een crowdfund campagne opgezet die zowaar een journalistiek wereldrecord tot gevolg had. Naast de website zijn we vanuit Momkai ook verantwoordelijk voor het merk, de huisstijl, de campagnes en het publicatiesysteem Respondens, de speciale editor op maat voor alle correspondenten.'

Hoe kijk jij vanuit Momkai naar 2014?
'Als creative director bij drie bedrijven hoef ik me in ieder geval niet te vervelen. In 2014 gaan we de focus aanscherpen. Dieper in het digitale dna van belangrijke klanten, zoals mondiaal met Bugaboo, Red Bull en de IJslandse startup Videntifier. Daarnaast nieuwe features voor die andere belangrijke klant: alle leden van De Correspondent.'

Wat is het laatste nieuws?
'We hebben het team zojuist uitgebreid met vier nieuwe collega's uit vier verschillende landen: Engeland, Spanje, Portugal en Frankrijk. Met voor de tweede keer ontwerptalent uit de studio van Louis Vuitton. Tres chic!' 

www.momkai.com
www.decorrespondent.nl

Dit is het dertiende interview in een serie van honderd die wij doen met Bureaus.

Eerder publiceerden wij onder meer:

Dirk van den Bosch (DigitasLBi) over KPN Inspire

Pieter Voogt (PauwR): 'Samenwerking tussen verschillende bureaus is de sleutel'

Rob Does (MediaTest): 'NOM en het HOI zullen binnen enkele jaren zijn verdwenen'

Paul Manuel (Tam Tam): 'In 2014 zal vooral mobiel heel hard gaan'

Simon Neefjes over TBWA en de Effies

Evert-Jan Heijmans (First Day Of Spring) over de coolness van Sauza Tequila

Astrid Groenewegen (SUE): 'Strategie is voor ons niets anders dan een hypothese'

Klaas Weima: 'Energize is een creatief bureau dat door activatie merken menselijker maakt'

Antoine Houtsma over Joe Public Take-Away Advertising

Ook een interview in deze serie? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar bureaus@marketingtribune.nl

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken