Loden Leeuw voor Bonprix en Menzis

Loden Leeuw voor Bonprix en Menzis
  • Bureaus
  • 17 dec 2013 @ 01:26
  • 28211 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsAwards

De Loden Leeuw voor de meest irritante reclame is maandag toegekend aan Bonprix, voor een tv-commercial waarin twee vrouwen elkaar op een feestje knock-out slaan omdat ze hetzelfde jurkje dragen. Zwemkampioen Maarten van der Weijden werd uitgeroepen tot meest irritante BN'er vanwege zijn hinderlijke optreden in een tv-spot van zorgverzekeraar Menzis.

De genomineerden voor meest irritante reclame van 2013 waren 'de dikke boerende kat van Yoki, het irritant blaffende hondje van Volkswagen, de vechtende dames van Bonprix, de nagesynchroniseerde reclame van Vanish Oxi Action en de dubbelzinnige reclame van Dubbelfrisss', aldus de voorgekookte mening van TROS-programma Radar.

'Winnaar' Bonprix haalde bijna 25% van de 75.000 publieksstemmen, voor Vanish Oxi Action (23,4%) en het juist zo grappige spotje van Volkswagen (20,8%). Bij de irritante BN'ers was de winnaar duidelijker: het "Hulde!" van Maarten van der Weijden won met ruimere marge (25,2 om 22,8%) van pitspoes Sylvie Meis. De immer irritante Ali B. eindigde als derde met 20,3% van de stemmen. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken