Philips start campagne 'Innovation and You'

  • Bureaus
  • 14 jan 2014 @ 00:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsInnovatieMerken

Philips is maandag gestart met een grootschalige '360-graden' campagne om zijn nieuwe merkpositionering 'Innovation and You' breed onder de aandacht te brengen bij het publiek.

Als nooit tevoren zet Philips de gebruikers van zijn producten in het middelpunt en toont het hoe met baanbrekende zorg-, licht- en consumentenoplossingen het leven van mensen over de hele wereld wordt verbeterd. Philips gaat daarnaast de komende maanden de dialoog met de buitenwereld aan over de onmisbare rol van innovatie voor een veranderende samenleving. De campagne is maandagavond gestart met commercials op alle nationale tv-zenders en wordt daarna uitgebreid naar andere media en online kanalen.

De basis van de campagne wordt gevormd door een groot aantal verschillende zeer persoonlijke verhaallijnen die te vinden zijn op het online storytelling-platform Philips.nl/innovationandyou. De verhalen laten zien wat innovatie werkelijk doet voor mensen. Vijf van deze verhalen zijn terug te zien in printadvertenties, online advertising en een tv-commercial. Deze verhalen spelen zich af op tal van plekken in de wereld, maar ook heel dichtbij.

Zo werkt Philips met het UMC Utrecht aan onderzoek naar de mogelijkheden om ingrijpende borstkankeroperaties te vervangen door behandelingen waarvoor artsen niet meer hoeven te snijden. De twee partners hopen dat de innovatie kan zorgen voor veel minder bijwerkingen en meer kwaliteit van leven voor de patiënten. De stad Rotterdam schittert in een andere verhaallijn met het Philips CityTouch Systeem. Met behulp van zeer zuinige en op afstand regelbare straatverlichting voelen bewoners zich nu ook na zonsondergang net zo veilig als overdag.

De campagne wordt onder andere ondersteund door social media, PR en search engine marketing. Philips gaat tevens een samenwerking aan met Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio over de impact van innovatie op het dagelijkse leven en de BV Nederland. Hiervoor wordt het concept 'Eyeopeners' gecreëerd, waarmee letterlijk de ogen worden geopend. Het inspireert, maakt nieuwsgierig en wakkert de discussie aan. 'Eyeopeners' vertaalt de grote innovatietrends naar de gevolgen voor ons leven, ons werk en onze maatschappij.

'De nieuwe campagne weerspiegelt het Philips van vandaag de dag en daarmee het resultaat van de transitie die de organisatie heeft ondergaan', zegt Nanda Huizing, hoofd van Brand, Communications & Digital van Philips Benelux. 'Wij zijn een bedrijf met een enorme innovatiekracht. Die kracht vindt zijn oorsprong in het goed luisteren en kijken naar de mensen voor wie onze innovaties van belang kunnen zijn. Onze medewerkers zijn bijzonder sterk betrokken bij de mensen voor wie zij oplossingen ontwikkelen. Die betrokkenheid en onze sterke technologische expertise is al meer dan honderd jaar een krachtige combinatie met een grote impact. Dat zullen we op een zeer persoonlijke manier laten zien tijdens deze campagne.'

De geïntegreerde campagne is ontwikkeld in samenwerking met diverse bureaus: Ogilvy, Carat, OneVoiceConnect en Sue Amsterdam. Onder de noemer OneVoiceConnect bedienen de Omnicom-bureaus FleishmanHillard, Ketchum Pleon en Togorun het wereldwijde Philips-account. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken