Zilveren Kruis en Greenberry bobben naar Sochi

Zilveren Kruis en Greenberry bobben naar Sochi
  • Bureaus
  • 20 jan 2014 @ 12:49
  • 30062 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingCampagnesOnline gaming

In aanloop naar de Olympische Spelen in Sochi heeft Zilveren Kruis Achmea een campagne gelanceerd rondom de Nederlandse Olympische bobsleepiloten Edwin van Calker en Esmé Kamphuis: ‘Bobben naar Sochi’. De campagne is ontwikkeld door digitaal communicatiebureau Greenberry.

Centraal in de campagne staat de site bobbennaarsochi.nl, waar je samen met drie vrienden je eigen bobsleeteam kunt starten. Twaalf teams strijden in de finale om vier tickets naar Sochi, op de bobstartbaan in Papendal. In een echte bobslee dus. 

Zilveren Kruis is partner in sport van NOC*NSF. 'Sporten maakt je fysiek sterker en mentaal weerbaarder. Sporten inspireert, het helpt je bij het overwinnen van obstakels en draagt bij aan een gezonde leefstijl', aldus de zorgverzekeraar. De Olympische bobsleepiloten Edwin van Calker en Esmé Kamphuis zijn hier een mooi voorbeeld van en werden daarom gekozen als de gezichten van de campagne.

Deelnemers maken via Facebook hun eigen bobsleeteam aan en verzamelen fans voor hun team. De top-10 en twee wildcard-finalisten worden uitgenodigd om een toptijd neer te zetten op de 65-meter lange bobstartbaan in sportcentrum Papendal. Tijdens de finaledag op 8 februari strijden de teams om de snelste starttijd in een echte bobslee. De finalisten gaan met ruim 40 km per uur van de bobstart. Het team met de snelste starttijd wint de vier kaarten voor de Olympische Spelen in Sochi.

Onderdeel van de campagne zijn twee online documentaires over Edwin van Calker en Esmé Kamphuis. De films zijn geregisseerd door IDFA-regisseur Joris Postema en het camerawerk is van Pim Hawinkels (Andere tijden Sport). Edwin van Calker besloot op de Olympische Spelen in 2010 in Vancouver niet van start te gaan. Nu is hij terug. Gemotiveerder dan ooit. Gynaecologe Esmé Kamphuis debuteert in Sochi als pilote. De films volgen de twee piloten op weg naar Sochi. Twee inspirerende verhalen over terugkomen, fit worden en doorbijten. Daarnaast delen Edwin van Calker en Esmé Kamphuis sporttips voor elke sporter.

Ook Radio538 is partner in sport van NOC*NSF en mediapartner van de campagne. Via radio en online wordt de campagne door 538 aangejaagd. Eind januari organiseert de radiozender een Olympisch Weekend, waarin luisteraars extra kans maken op tickets naar Sochi en een bobclinic van Edwin van Calker. Daarnaast worden mensen via reclame op Facebook en YouTube uitgedaagd om mee te doen aan de actie en de docu’s te bekijken. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken