Center Parcs: hoe klinkt jouw ideale vakantie?

Center Parcs: hoe klinkt jouw ideale vakantie?
  • Bureaus
  • 25 jun 2014 @ 12:27
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesOnline gamingVirale marketingActivatie

Hoe zou jouw ideale zomervakantie klinken? Onder dat motto is Center Parcs een pan-Europese campagne gestart, samen met Ogilvy & Mather. Doel is om het brede aanbod van hun vakantieparken onder de aandacht te brengen bij een nieuwe doelgroep. Daarvoor is de hulp ingeroepen van niemand minder dan Michael Winslow, de acteur en stemkunstenaar die velen zullen kennen van de klassieke Police Academy-films.

Bezoekers van de actiesite ‘Sounds Like A Plan’ worden aangemoedigd om hun perfecte zomervakantie samen te stellen uit het enorme aanbod activiteiten van Center Parcs. Of de bezoeker nu interesse heeft in een laagdrempelig spelletje midgetgolf of van plan is voor het eerst te gaan wakeboarden.

Uit de selectie kunnen duizenden unieke video’s worden gegenereerd die Michael Winslow – bekend als ‘the man of 10.000 sound effects’ – op geheel eigen wijze van geluid voorziet. Door het delen van hun unieke vakantieplan-video maken bezoekers kans op een gratis verblijf voor vier personen.

De campagne mikt op jonge gezinnen en dertigers voor wie Center Parcs nog niet tot de vakantieoverwegingen behoort. Wel is een groot deel van deze doelgroep opgegroeid met de inmiddels klassieke Police Academy films. De keuze om Michael Winslow in te vliegen was daarom niet alleen een creatieve, maar ook een strategische. De campagne wordt uitgerold in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland en wordt aangejaagd via radio, banners, pre- rolls en social seeding.

Michael Winslow, bekend om zijn vermogen de meest realistische geluiden te produceren, kende zijn eerste succes in de rol van Larvell Jones uit de Police Academy-films uit de jaren ʼ80. Hij speelde in alle zeven films en sprong vooral in het oog dankzij zijn ongelooflijke beatbox-skills. Momenteel lopen er gesprekken over het maken van een achtste deel in de Police Academy reeks.

Naast zijn filmcarrière is hij als komiek aan de slag gegaan en heeft hij vandaag de dag meerdere one-man-shows op zijn naam staan, waarvan hij met de laatste nog het hele jaar 2014 op tournee is.

Credits:

  • Center Parcs: Rodolphe Roux, Antoine Leveque, Dianne Sliphorst, Manon Walhout
  • Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam en Parijs
  • Productiemaatschappij: DPPLR
  • Campagnelink: http://soundslikeaplan.centerparcs.nl 


Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken