Mark Woerde (Lemz) en Mark Chalmers (Vice) in jury Volkskrant Creative Press Challenge

Mark Woerde (Lemz) en Mark Chalmers (Vice) in jury Volkskrant Creative Press Challenge
  • Bureaus
  • 30 jun 2014 @ 14:15
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieAwardConceptPrint

De juryleden van de Creative Press Challenge 2014 zijn bekend. Deze wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld vindt dit jaar voor de tweede keer plaats. De opdracht is om de identiteit van een goed doel 'te vangen in één pagina', ditmaal de Stichting voor Vluchtelingstudenten. Aan de eerste editie deden vorig jaar vijftig creatieve teams mee.

Het creatieve hart van de CPC-jury wordt gevormd door de topcreatieven Mark Chalmers (executive creative director Vice, voorheen bij Tribal DDB), Mark Woerde (oprichter van Lemz) en Bas Engels (creative managing director TBWA\Neboko). Daarnaast maken Mardjan Seighali (directeur Stichting voor Vluchtelingstudenten UAF) en Volkskrant-hoofdredacteur Philippe Remarque deel uit van de jury. Samen bepalen zij de winnaar op basis van de kracht van het idee.

Bas Engels, creative managing director bij TBWA\Neboko: 'Gevraagd worden als jurylid is altijd een eer. Een wedstrijd als deze gaat over ideeën bedenken in een heel specifiek medium met zijn eigen karakteristieken. Het haalt niet alleen het beste uit de deelnemers, maar kan ook een enorme stimulans zijn voor andere creatieven, strategen, accountmensen en marketeers om boven zichzelf uit te stijgen en onderscheidend werk te maken en initiëren.' 

De Creative Press Challenge is een invitation-only competitie, om zo de kwaliteit van de inzendingen te waarborgen. Na de zomer wordt de shortlist van reclamebureaus bekendgemaakt, die uitgenodigd worden om deel te nemen. Creative directors van de top van de Nederlande reclamewereld ontvangen een uitnodiging om hun beste talent te selecteren voor deelname. De winnaars van vorig jaar, Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International, en de top-4 beste teams krijgen een vrijkaart om weer mee te doen.

Er worden tien wildcards weggegeven aan teams die hun plaats in de Challenge weten te veroveren met een briljante mail naar info@creativepresschallenge.nl.

www.creativepresschallenge.nl 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken