RA*W op gouden podium in Cannes

RA*W op gouden podium in Cannes
  • Bureaus
  • 3 jun 2014 @ 16:20
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CannesReclame

RA*W, de stichting die zich inzet voor de ontwikkeling van jong talent, gaat dit jaar met maar liefst 28 reporters naar Cannes en heeft het voor elkaar gekregen dat één van de medeoprichters op het gouden podium mag spreken over talentontwikkeling. Reinier Steures (29) pakt het podium en praat met Sasha Martens (Creative Recruiter in NY) over RA*W en zijn ervaringen met talent development als partner van een reclamebureau.

Het doel van RA*W: talentontwikkeling onder de aandacht brengen en de kennis, inspiratie en de energie van het festival voor iedereen toegankelijk maken via www.rawadvertisers.nl. Daarnaast zal RA*W in Cannes, net als in Nederland, inspiratiesessies hosten met o.a. Ben Malbon (Google) en Rob Schwartz (TBWA\).
Reinier Steures (mede-oprichter RA*W en Strategy Director & partner bij Natwerk): ‘Het begeleiden en opleiden van talent is de achilleshiel van de reclame. Daar waar RA*W voor strijdt is dan ook enorm relevant voor de hele (internationale) reclamewereld. Dat bleek vorig jaar al toen we met een kleine groep namens RA*W het festival bezochten. Daarom ben ik extra trots dat ik als één van de weinige Nederlanders ben gevraagd om te spreken tijdens het festival.’
 

Inspiratiesessies

RA*W host in Cannes, net als in Nederland, inspiratiesessies met o.a. Ben Malbon (Google), Rob Schwartz (TBWA\), Pete Favat (Deutsch LA), Jacco ter Schegget (OgilvyOne China) en Daniele Fiandaca (Cheil/Creative Social). Per sessie zijn nog enkele plekken beschikbaar. Jonge reclametalenten (onder 32,5) die aanwezig zijn in Cannes en erbij willen zijn kunnen zich aanmelden via hello@rawadvertisers.com. Thuisblijvers kunnen actief deelnemen door voorafgaand aan de sessies vragen te tweeten naar @rawadvertisers. De sessies en antwoorden op de vragen worden gefilmd en direct vanaf locatie door RA*W online gepubliceerd.
 

Honger naar kennis

Rose Zandvliet, bestuurslid RA*W, licht het bezoek aan het festival toe: ’De RA*W community groeit ontzettend hard en de honger naar kennis en inspiratie blijkt ongekend groot. Het mekka van de reclamewereld, het Cannes Lions Festival, is de ultieme bron van kennis en inspiratie. Daarom gaan we dit jaar naar Cannes met 28 reporters, waarvan 1 fotograaf en camerateam. Met deze groep kunnen we alles optimaal vastleggen, van seminarverslagen, straatinterviews tot de privésessies die we hosten. Wij hopen in Cannes het recept te vinden waarmee we de honger naar kennis en inspiratie een beetje kunnen stillen."
De reis naar Cannes wordt mede mogelijk gemaakt door sponsoren zoals JCDecaux.

Volg RA*W in Cannes via: www.rawadvertisers.nl, Twitter: @rawadvertisers, Instagram: @rawadvertisers, Facebook: https://www.facebook.com/rawadvertisers
 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken