TBWA\Neboko maakt ook dit jaar vuurwerkcampagne
- Bureaus
- 26 jun 2014 @ 09:44
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesVirale marketingPromotie
- 26 jun 2014 @ 09:44
- Redactie Bureaus
VeiligheidNL laat ook dit jaar weer zijn jaarlijkse vuurwerkcampagne ontwikkelen door TBWA\Neboko. Het goede resultaat en de prijzen die met de campagne zijn gewonnen, droegen bij aan de beslissing om ook dit jaar samen te gaan knallen.
De vuurwerkcampagne 2013 van TBWA voor VeiligheidNL is veelvuldig in de prijzen gevallen. Na het ontmaskeren van meer dan 500 vuurwerkkopers en de daaropvolgende landelijke media aandacht won de campagne onder meer een ADCN-lamp, AMMA en SpinAward. In Cannes werd vorige week de shortlist gehaald in de categorie PR. Reden voor VeiligheidNL om de campagne van 2014 opnieuw bij TBWA onder te brengen.
De schrik zat er bij meer dan 500 kopers van illegaal vuurwerk goed in. Waar zij hoopten een pakket illegaal vuurwerk te ontvangen, kregen ze vlak voor de jaarwisseling een videoboodschap van de politie in hun mailbox. Ze hadden hun knalvuurwerk namelijk besteld in een van de 5 nep-webshops en werden zo onderdeel van de campagne van VeiligheidNL. Voor deze vuurwerkkopers reden om te stoppen, voor VeiligheidNL juist een reden om in 2014 opnieuw met TBWA in zee te gaan.
'We richten ons op een doelgroep die eigenlijk meer dader- dan doelgroep is en derhalve verschrikkelijk lastig te bereiken met een vuurwerkcampagne die gedrag moet beïnvloeden', zegt Cees Meijer van VeiligheidNL. 'De repressieve strategie werkte echter preventief ook fenomenaal.'
TBWA-topman Simon Neefjes: 'De campagne heeft mooi gescoord, duizenden schrikreacties uit de hoek van de - potentiële - kopers en alle aandacht in de media. En daarnaast ook wat prijzen voor de campagne. Het is ontzettend mooi om in 2014 opnieuw dit onderwerp op de kaart te zetten.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- succes
- vuurwerk
- samenwerking
- campagne
- reclamebureau
- verlenging
- TBWA\Neboko
- resultaat
- TBWA
- vuurwerkcampagne
- VeiligheidNL
- prijzen
- Simon Neefjes
- 2014
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing