Absolut op Gay Pride: Going Out & Coming Out
- Bureaus
- 8 jul 2014 @ 14:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ActivatieMerkenPartnershipDoelgroepen
- 8 jul 2014 @ 14:20
- Redactie Bureaus
Deze zomer viert Absolut zijn 33-jarige relatie met de gay-community. Die mijlpaal wordt gevierd met het thema 'Going Out & Coming Out'. Als partner van de Amsterdam Gay Pride vaart het merk mee met de botenparade op 2 augustus. Ter gelegenheid hiervan zal Absolut duizenden bandana’s uitdelen, 'het pro-gay fashion-statement van deze zomer'.
Rondom het thema 'Going Out & Coming Out' zal het wodka-merk niet alleen meevaren met de botenparade, maar ook gangmaker zijn op het jaarlijkse feest in de Reguliersdwarsstraat. Absolut roept iedereen op om met de uitgedeelde bandana's een fashion-statement te maken en de bandana met trots te dragen om zo support voor de gay community te tonen.
In samenwerking met Club Nyx, een van de meest aansprekende gayclub van de Amsterdamse Reguliersdwarsstraat, viert Absolut deze Amsterdam Gay Pride ‘Going Out & Coming Out’. Met een tot in detail gestijlde blauw-witte boot zullen zij meevaren met de parade, met aan boord ook BN’ers als rapper Dio, turner Jeffrey Wammes, acteur Geza Weisz en model Valentijn De Hingh.
Absolut heeft een jarenlange relatie met de LHBT-community (Lesbisch, Homoseksueel, Biseksueel en Transgender) en steunt deze sinds 1981. Zo werkte Absolut in het verleden nauw samen met openlijk homoseksuele kunstenaars als Andy Warhol en Keith Haring, en recenter ook met fotograaf David Lachapelle. Het merk staat bekend om zijn opvallende campagnes met een opvallende homoculturele insteek en helpt aan het ontwikkelen van tv-shows als RuPaul’s Drag Race.
Absolut is het eerste spirits-merk dat in de Verenigde Staten openlijk de gay community support. Het drankmerk steunt jaarlijks meer dan 400 bedrijven, bars en clubs met LHBT-eigenaren met lokale activaties. Absolut is founding sponsor van de internationale Gay & Lesbian Alliance Against Defamation (GLAAD) Media Awards.
Deze campagne is een resultaat van moederbedrijf Pernod Ricard en Tinc PR & Events. De slogan 'Going Out & Coming Out' is geleend van een internationele Absolut-campagne met fotograaf David Lachapelle. Pernod Ricard zelf heeft in samenwerking met Club Nyx de deelname aan Amsterdam Gay Pride 2014 opgezet. Tinc PR & Events BV is verantwoordelijk voor het perstraject en de creatie en uitvoering van promocampagne met de bandana's. Het internationale reclamebureau van Absolut is Sid Lee.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Canal Parade
- Absolut
- vodka
- Gay Pride
- homo
- merk
- Amsterdam
- wodka
- event
- Club Nyx
- community
- gay
- activatie
- drank
- partner
- LHBT
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing