Rik Kokkelink creative director bij RLVNT

Rik Kokkelink creative director bij RLVNT
  • Bureaus
  • 14 jul 2014 @ 13:15
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatiePersonaliaInteractieReclame

Het in mei gelanceerde bureau RLVNT heeft in Rik Kokkelink haar creative director gevonden. Hij was zeven jaar werkzaam bij Bone, het bureau waar RLVNT mede uit voortkomt.

Managing partner Rens Plandsoen: 'Rik is binnen het gloednieuwe RLVNT-team creatief gezien van onmisbare waarde gebleken tijdens de start-up van ons nieuwe bureau en de bijbehorende nieuwe propositie. Ook zijn zeven jaar Bone-ervaring en zijn visie op de toekomst van RLVNT maken hem geweldig voor deze rol.'

Kokkelink zal in zijn nieuwe hoedanigheid leiding geven aan de creatieve vloer van RLVNT en neemt daarmee het ‘magic’ (creatie) deel van de nieuwe ‘logic & magic’-bedrijfsfilosofie onder zijn hoede. Zelf zegt hij: 'Creatie zit bij RLVNT onder één dak met de slimste media- en technische talenten die een creatief zich als collega’s maar wensen kan. Je eigen fantasie is je enige beperking. Media, techniek en creatie inspireren elkaar hier constant de grenzen van het creatief en technisch mogelijke op te zoeken.'

Voordat hij mee overstapte naar RLVNT schreef Kokkelink diverse succesvolle online campagnes op zijn naam. 'Zelf ben ik nog altijd trots op het grootste user generated WK-spandoek, dat duizenden thuisblijvers toch de kans bood Oranje te steunen in het verre Zuid-Afrika', zegt Kokkelink. 'Ik zag dat idee daarna meerdere malen overgenomen worden. Een groter compliment kan je je niet wensen. Everything is a remix, hè. Maar ik zelf ben meer voor relevantie door originaliteit.'

Kokkelink doelt daarmee op de werkwijze van RLVNT, dat merken al vroeg in het creatieproces met voor hen relevante mensen matcht in plaats van consumenten pas aan het eind van het campagnetraject te overrompelen met reclame. 'Zo ben ik nu ook nieuw RLVNT-talent voor ons bureau om me heen aan het verzamelen. En dat zijn niet de art directors die zelf nog geen poppetje kunnen tekenen of copywriters die denken dat ze digital zijn omdat ze Word gebruiken. Ik ben op dit moment in gesprek met creatieven die net zo makkelijk 3D-printing en Oculus Rift in communicatie concepten meenemen. You ain’t seen nothing yet.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken