Platform Promotional Products start mediacampagne
- Bureaus
- 24 okt 2014 @ 14:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 24 okt 2014 @ 14:20
- Redactie Bureaus
Het Platform Promotional Products (PPP) start een landelijke mediacampagne. Het thema van de campagne is dat promotionele producten merken sterker maken.
De campagne is een initiatief van de branchevereniging en wordt gezamenlijk met de leden, distributeurs en leveranciers van promotionele producten uitgevoerd. Doel van de campagne is dat promotionele producten vaker worden ingezet als reclamemedium. De campagne richt zich op commercieel verantwoordelijken binnen het groot MKB.
De campagne laat de belevingswereld van een promotioneel product zien en de langdurigheid en het effect van de investering. PPP heeft recent marktonderzoek gedaan naar het bereik en gebruik van promotionele producten in de praktijk. Dat leverde onder andere de volgende uitkomsten op:
- 75% van de ontvangers hebben tenminste één promotioneel product in de directe omgeving van hun werkplek
- Schrijfwaren staan sinds jaar en dag met stip op 1 als meest ingezet promotioneel product
- 70% van de ontvangers bewaren promotionele producten langere tijd. Zeker als deze nuttig zijn voor gebruik: tassen, promotioneel textiel, gezondheids- en veiligheidsitems en schrijfwaren zijn meest voorkomende producten
De campagne 2014 start begin november en het is de intentie van PPP om begin 2015 een vervolg te presenteren. 'Want er is nog veel werk aan de winkel om promotionele producten de erkenning van volwaardige marketing media te geven.'
Platform Promotional Products
Het Platform Promotional Products (PPP) is de branchevereniging voor bedrijven die promotionele producten en diensten verkopen. Binnen PPP staan imagoverbetering door verdere professionalisering, kennisvermeerdering, en belangenbehartiging centraal. De vereniging telt circa 250 leden, die allen de eigen code of conduct hebben ondertekend. Het PPP-lidmaatschap functioneert als een keurmerk richting zakelijke afnemers en eindgebruikers. De opdrachtgever moet er vanuit kunnen gaan dat de aangesloten leden beschikken over alle noodzakelijke kennis en middelen voor advies en inkoop. Tot de leden behoren onder andere importeurs, groothandelaren, producenten en tussenhandelaren.
www.ppp-online.nl
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing