Wat is de slechtste slogan van 2014?

Wat is de slechtste slogan van 2014?
  • Bureaus
  • 8 dec 2014 @ 14:13
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieCopywritingAwardsWebsite

Je hebt de Gouden Loekie voor de beste reclamespot en de Loden Leeuw voor de slechtste. Maar alleen al de slogans van bedrijven kunnen tenenkrommend zijn. Daarom houdt het platform Slechte slogans dit jaar voor de derde keer op rij de Slechtste Slogan Verkiezing. Het publiek bepaalt de 'winnaar'.

Een 10-koppige jury heeft uit een recordaantal inzendingen (279 slogans) de shortlist samengesteld met de slechtste slogans van 2014. In totaal strijden tien bedrijven uit het hele land - van kleine zelfstandigen tot grote multinationals - om de Blauwe Tegel. Stemmen kan van 8 tot 14 december 12:00 uur op Sloganverkiezing.nl. De uitslag wordt een dag later bekendgemaakt.

Tot de slechtste slogans behoren onder meer: 'Always in egg-tion for you!' (Bouwhuis Enthoven eiproducten), 'Watt ledt je?' (Aerts Lighting), 'Uw kind, ook ons een zorg' (kinderdagverblijf H3O), 'Frequent Vlaaier Kaart' (Multivlaai) en 'Go fun yourself' (Toyota Aygo). Alle genomineerde slogans staan op www.sloganverkiezing.nl. Mensen kunnen daar ook hun stem uitbrengen.

De winnende slogan van 2012 ('De worst musical ever' van Hema de Musical) zorgde voor veel reacties op sociale media: velen vonden de slogan juist erg geslaagd. Ook de slechtste slogan van Nederland in 2013 ('It’s De Cock that makes the man' van modezaak Jan de Cock) was een grote hit. Niemand vond hem echt goed, behalve de eigenaar van de Tilburgse modezaak.

Voor bedrijven is een slogan de ideale manier om met een paar woorden een product of dienst onder de aandacht te brengen. Met een pakkende en unieke slogan kunnen zij zich onderscheiden van de concurrent. Het lijkt gemakkelijk om een slogan te verzinnen. Er zijn zelfs sloganmachines op websites die er automatisch een voor je genereren.

Maar zo simpel is het niet. Niet alle slogans vallen bij het grote publiek in de smaak. Dat blijkt wel uit het grote aantal inzendingen die de website SlechteSlogans.nl ontvangt. Nederlanders en Belgen zenden massaal slogans in die zij in het dagelijks leven tegenkomen: op vrachtwagens en bestelbusjes, reclameborden, affiches en in advertenties. 

De verkiezing is een initiatief van Christine Liebrecht en Tefke van Dijk (zie foto), twee communicatie-professionals die samen de website Slechte Slogans beheren. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken