Cornelie Weller nieuwe CEO van Starcom MediaVest

Cornelie Weller nieuwe CEO van Starcom MediaVest
  • Bureaus
  • 31 mrt 2015 @ 12:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkPersonaliaMediabureauStrategie

Cornelie Weller is de nieuwe CEO van Starcom MediaVest Group Nederland. Ze was al sinds 2013 actief als general manager en heeft in deze rol een fundamentele bijdrage gehad in de acceleratie van het in 2011 ingezette groeipad ten aanzien van innovatie en diversificatie van SMG, in Nederland opererend onder de labels Starcom en LiquidThread.

De rol van CEO is tot nu toe ingevuld door Edwin Beijer die deze positie naast zijn rol als Chief Strategy Officer (CSO) vervult sinds 2011. Met de transitie naar Weller zal Beijer zich blijven focussen op het bieden van de meest effectieve media en communicatie oplossingen aan klanten in de positie als CSO.

Iain Jacob, president Starcom EMEA: 'De passie, het commitment en de drive van Cornelie versterkt duidelijk het huidige directieteam. Haar aanvullende capaciteiten en kwaliteiten verzekeren ons dat we klaar zijn voor de volgende fase van SMG’s groei pad in de Nederlandse markt.
In de afgelopen vier jaar is het bureau een transformatie doorgegaan waarbij met een focus op digital, content en data-activiteiten deze services nu tweederde van haar inkomen vertegenwoordigen. In 2014 excelleerde SMG Nederland op het gebied van vakprijzen bij nationale en internationale awardshows.’

Edwin Beijer: 'We zijn erg trots dat Cornelie het team heeft versterkt. Met haar bouwen we verder op het momentum dat we reeds gecreëerd hebben. Met haar komst keert de noodzakelijke focus terug binnen het team wat ons aan kracht doet groeien.'

Weller begon haar carrière bij TBWA (toen nog Campaign Company). Na elf jaar in verschillende rollen bij OMD waar zij als Adjunct Managing Director in 2009 vertrok, is zij vier jaar als onafhankelijke media adviseur en pitch begeleider actief geweest bij o.a. ABN Amro, Pon en Schiphol voor zij in 2013 bij SMG startte als General Manager.

'Het is een eer om deze volgende stap binnen SMG te maken', zegt Weller. 'Tijdens mijn eerste periode hebben we samen een fantastische reis gemaakt om onze Human Experience filosofie verder tot leven te brengen en zo onze groei en ontwikkeling te boosten. Ik ben extreem trots op het fantastische team en het mooie werk dat we doen voor onze klanten. Dit voelt 100% als mijn bureau.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken