Kingsday maakt Hartstichting-campagne 'Elke dag telt'

Kingsday maakt Hartstichting-campagne 'Elke dag telt'
  • Bureaus
  • 30 mrt 2015 @ 13:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • WetenschapCampagnesCommercialsStichting

De Hartstichting lanceert vandaag een nieuwe corporate campagne: ‘Elke dag telt’. Hiermee wil de organisatie het onverwachte karakter van hart- en vaatziekten én de impact op de directe omgeving van het slachtoffer onder de aandacht brengen van iedereen in Nederland. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Kingsday.

De boodschap van de campagne is ‘Elke dag telt’. Elke dag worden mensen getroffen door een hartstilstand of hartinfarct, vaak zonder duidelijke waarschuwing vooraf. De gevolgen kunnen dodelijk zijn of het leven van het slachtoffer en dierbaren drastisch veranderen. Hart- en vaatziekten treffen dus niet alleen de patiënt, maar ook de directe omgeving, van omstander, familielid tot vriend. De Hartstichting weigert zich daar bij neer te leggen. Hart- en vaatziekten moeten eerder herkend worden, zodat tijdig ingrijpen mogelijk is. Voordat mensen onnodig overlijden of chronisch ziek worden.

Authentieke persoonlijke verhalen

De boodschap wordt verteld vanuit het perspectief van de nabestaanden van een (recent) overleden hart- en vaatpatiënt. Hiermee wordt de impact van de plotselinge dood op persoonlijke wijze in beeld gebracht. Secundair wordt de Hartweek onder de aandacht gebracht, deze is van 5 t/m 11 april. In de Hartweek wordt onder meer gecollecteerd voor onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten. De campagne start met een commercial van 90 seconden en bestaat verder uit kortere commercials, online, radio en pr.

David Verschoor, Hoofd Publiek, Donateurs en Vrijwilligers bij de Hartstichting: 'Nog steeds denken veel mensen dat hart- en vaatziekten alleen ouderen treffen. De realiteit is helaas anders. Vaak slaan hart- en vaatziekten onverwacht toe, ook bij jongere mensen. Dat raakt niet alleen het slachtoffer, maar de hele omgeving. Dat verhaal moet verteld worden, want het is belangrijk dat mensen zich dat realiseren. Dán kunnen we samen de strijd voeren tegen hart- en vaatziekten, nieuw onderzoek financieren en méér slachtoffers voorkomen.'

Ziekte eerder herkennen

De campagne is een eerste stap om het thema ‘Eerder herkennen van hart- en vaatziekten’ breed onder de aandacht te brengen. Dit thema is onderdeel van de onderzoeksagenda van de Hartstichting, die in 2014 samen met het publiek tot stand is gekomen. Patiënten en hun naasten, zorgprofessionals, wetenschappers, donateurs en vrijwilligers en andere betrokken Nederlanders mochten hun stem uitbrengen op onderzoeken naar hart- en vaatziekten die volgens hen prioriteit moeten krijgen. Met deze aanpak wil de Hartstichting wetenschappelijke doorbraken realiseren waar de samenleving behoefte aan heeft én die grote impact hebben op het leven van mensen met hart- en vaatproblemen en hun naasten.

De Hartstichting verwacht later dit jaar wetenschappers op te gaan roepen om voorstellen in te dienen voor wetenschappelijk onderzoek naar het eerder herkennen van hart- en vaatziekten.

Sicco Beerda, creatief directeur Kingsday: 'We zijn er trots op dat we zo'n impactvolle film hebben gemaakt zonder het slachtoffer of de acute hartstilstand te laten zien. Een schitterende eerste film van regisseur Mea Dols de Jong die eerder een prijswinnende documentaire maakte, maar niet een commercial.'

Credits

Opdrachtgever: De Hartstichting
Verantwoordelijk bij klant: David Verschoor, Trudy Dekkers
Bureau: Kingsday
Productie: 100% Halal
Regie: Mea Dols de Jong
Media-inkoop: Ruud Wunderlich (Initiative) 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken