N=5 bouwt nieuwe merkstrategie Marktplaats: 'Ga ervoor!'
- Bureaus
- 23 mrt 2015 @ 12:24
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - WebwinkelCampagnesCommercialsMediastrategie
- 23 mrt 2015 @ 12:24
- Redactie Bureaus
Marktplaats start vandaag met een nieuwe campagne, die de merkstrategie van de handelswebsite moet aanscherpen. 'Alles kunnen doen wat jij wilt. Marktplaats brengt het binnen handbereik.' Dat is de kern van de belofte die de essentie vormt van de nieuwe merkstrategie. Centraal staan twee door N=5 ontwikkelde tv-commercials die de relevante emotionele voordelen van handelen op Nederlands grootste handelsplatform in één oogopslag zichtbaar maken.
De commercials onderscheiden zich doordat ze bestaan uit een onafgebroken shot (een 'one-taker') waarin autonomie centraal staat. De vrijheid om te kunnen doen wat jij wilt; of je nu iets bijzonders zoekt of aanbiedt, een slimme deal voor iets alledaags of juist nieuwe mogelijkheden creëert door het verkopen van spullen, Marktplaats brengt het binnen handbereik.
Olivier van Duijn, directeur van Marktplaats: 'Iedereen kent en handelt op Marktplaats. Maar Marktplaats staat voor veel meer dan alleen maar kopen en verkopen. Deze campagne maakt de werkelijke, onderliggende betekenis van Marktplaats duidelijk en roept mensen op tot actie over te gaan en gebruik te maken van de onafhankelijkheid die het platform biedt. Marktplaats is een sociaal fenomeen dat drempels en beperkingen wegneemt en mensen in staat stelt hun grenzen te verleggen en daarmee hun eigen leven kleur te geven en leuker, makkelijker en comfortabeler te maken.'
De commercials, van de hand van de recent met een Gouden Loeki onderscheiden regisseur Rogier Hesp, draaien respectievelijk om een gelukzalige vijftiger die zichzelf herenigt met de vintage brommer uit zijn jeugd en om een jong meisje dat zich stort op haar passie: gitaarspelen. Vol overgave en plezier slaat zij met succes de eerste akkoorden aan.
De films roepen mensen op om er zelf ook 'voor te gaan' met de campagneregel 'Ga ervoor. Het begint op Marktplaats.' Beide commercials maken deel uit van een brede mediacampagne op televisie, radio en online.
Annemarie Joosen, hoofd marketing van Marktplaats: 'Met deze campagne krijgt onze nieuwe, in samenwerking met N =5 ontwikkelde, merkstrategie gestalte. We focussen niet langer enkel op de functionele maar ook op de emotionele voordelen die Marktplaats biedt. Of het nu gaat om mensen, webshops of A-merken die handelen in tweedehands of nieuwe producten, diensten of auto's: iedereen kan meedoen, iedereen heeft de kans de voor hem of haar beste deal te maken en daarmee kansen te creëren voor zichzelf en anderen.'
Credits
Opdrachtgever: Marktplaats
Bureau: N=5
Creatie: Paul Bakker, Hans Bolleurs
Creatieve directie: Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen
RTV: Monique Neuteboom
Account: Judith Lavalette, Nicole Florencio, Nadine Marcar
Strategie: Marc Oosterhout, Marc Pieterse
Productiemaatschappij: Caviar
Regisseur: Rogier Hesp
Producer: Rogier Dorant
Postproductie: The Ambassadors
Geluid: The Ambassadors Sound
Fotografie: Tara Fallaux
Verantwoordelijk bij klant: Annemarie Joosen, Maaike Bakker, Mandy Sturkenboom
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing