Lukkien maakt 'Olympische' commercial voor AA Drink

Lukkien maakt 'Olympische' commercial voor AA Drink
  • Bureaus
  • 13 apr 2015 @ 13:33
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsSportReclame

De nieuwe campagne van AA Drink focust op de momenten waarop de sportdrank van pas komt. Lukkien maakte een dynamische commercial met de Olympische atleten Epke Zonderland, Nadine Broersen en Dafne Schippers op verschillende momenten van fysieke inspanning.

Guido Gielen, brandmanager Benelux, AA Drink: 'We willen laten zien dat verschillende AA Drink varianten horen bij bepaalde gebruiksmomenten in de sport. AA Drink is een functionele sportdrank, die belofte willen we middels deze campagne opnieuw laden. De commercial laat de atleten op de verschillende gebruiksmomenten zien: voor, tijdens en na de sportinspanning. De beelden zijn erg bijzonder geworden, de kracht en emotie spat er werkelijk vanaf.'

Lukkien heeft voor AA Drink de gehele commercial verzorgd, van concept tot uitvoering. De opnames voor de commercial vonden plaats in de grootste studio van Lukkien en met behulp van de Bolt cinebot zijn de high-speed beelden geschoten.

'We hebben met deze film een visuele ode willen brengen aan alle atleten en sporters', zegt Hans Kok, strategy director van Lukkien. 'We zien de drie ambassadeurs van AA Drink in actie en door de gekozen techniek zie je op een weergaloze wijze wat er met hun lichaam gebeurt. De centrale campagneboodschap ‘What is your time of use?’ wordt geïllustreerd door de verschillende fases van hun sportprestaties, die symbool staan voor de gebruiksmomenten van AA Drink.'

Het is niet de eerste keer dat AA Drink kiest voor Lukkien. Vorig jaar heeft Lukkien een RTL-spot geproduceerd met Epke.

Voor deze nieuwe commercial is gewerkt met een high-speed cinebot van Bolt om de atleten prachtig in beeld te brengen. Deze robotarm met high-speed camera kan razendsnelle bewegingen opnemen en daarna vertraagd afspelen zonder verlies van beeldkwaliteit. Iedere beweging en elke spier van de atleten is duidelijk zichtbaar, wat krachtige en indrukwekkende beelden oplevert.

Voor de gelegenheid is er tijdens de productie een ‘making of’-video gemaakt. Hierin is terug te zien hoe de Bolt cinebot te werk gaat en hoe de atleten de productie ervaren hebben. De commercial van AA Drink is sinds dit weekend te zien op televisie. Hier op MarketingTribune.nl bieden we u een kijkje achter de schermen in de Making Of, inclusief korte interviews met de atleten.

Credits

Strategy Director: Hans Kok
Producer: Hans Groenwold
Regisseur: Peter Linssen
Making of: Kelly Lee Steen 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken