Nieuwe commercial van Amstel Radler: 'Highwayman'
- Bureaus
- 13 apr 2015 @ 16:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMerkenMarketingReclame
- 13 apr 2015 @ 16:46
- Redactie Bureaus
Vanavond beleeft de nieuwe commercial van Amstel Radler zijn debuut op televisie. De tv-spot is het nieuwste hoofdstuk van de Amstel Radler-campagne, die oproept om het biermerk ‘onvergetelijk verfrissend’ te maken. De film is nu al te bekijken op MarketingTribune.nl.
Het merkidee van Amstel Radler is ‘Onvergetelijk Verfrissend’. Amstel zet daarom ijskoude verfrissende Radlers klaar bij de finish van wielerrondes, routes en events. Dat is ook verbeeld in de nieuwe commercial: we zien drie wielrenners aan de start van een uitdagende klim. Ze worden gepasseerd door een Amstel-bierwagen die de route verkent. In een café bovenop de berg zet de chauffeur een krat Amstel Radler koud. Na een inspanndende rit komen de de wielrenners bezweet en dorstig bij het café aan. De vrienden nemen een verfrissende slok en proosten op de finish en een onvergetelijke moment.
Amstel Radler Challenge
Amstel zet met Radler stevig in op alcoholvrij bier. De eerste Radler-campagne (toen nog 2.0%) was gelinkt aan fietsen, een jaar later speelde wielrenner Laurens Ten Dam de hoofdrol in de commercial van Amstel Radler 0.0%. Ook de campagne van 2015 zal geheel in het teken staan van wielrennen, in de film en met nieuwe initatieven rond wielrennen later in het jaar.
Amstel en wielrennen zijn al decennia onlosmakelijk met elkaar verbonden. In april organiseert Amstel haar 50ste editie van de Amstel Gold Race - de enige officiële wielerklassieker van Nederland. Speciaal voor deze jubileumeditie introduceert de bierbrouwer een nieuw ‘wielerfenomeen’: De Amstel Radler Challenge, een kort explosieve wielerrit op de Cauberg waarin wielrenners en schaatsers - onder leiding van Olympisch kampioen en koersdirecteur Mark Tuitert - de uitdaging met elkaar aan gaan.
Credits
Campagne: Highwayman
Opdrachtgever: Amstel Bier
Verantwoordelijk bij klant: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Steven van Leeuwen
Creatie: Indie
Strategie: Being There
Agency producer: Ineke Koornstra
Productiemaatschappij: 25FPS
Regisseur: Mike van Diem
Producer: Bas Pinkse / Wikke van der Burg
DOP: Rogier Stoffers
Postproductie: Storm Postproductie
Post producer: Arjan Eekels
Vfx superviser: David van Heeswijk
Grading: Daphne Maierna
Geluid: Studio de Keuken - Geert van Galen
Song: Hoffmaestro – Highwaymen
Mediastrategie: Starcom
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Radler
- proost
- Being There
- alcoholvrij
- Highwayman
- 0%
- commercial
- Indie
- onvergetelijk
- bier
- verfrissend
- campagne
- strategie
- 0 procent
- wielrennen
- Starcom
- Amstel
- lekker
- Amstel Gold Race
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing