Ubachs ontwikkelt nieuw merkverhaal Stayokay
- Bureaus
- 8 apr 2015 @ 12:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMerkenZakelijkMarketing
- 8 apr 2015 @ 12:46
- Redactie Bureaus
Merkstrategisch bureau Ubachs/Full Contact heeft de positionering en het centrale merkverhaal voor Stayokay ontwikkeld. Met het thema ‘Even iets anders’ profileert de hostelketen zich als uitvalsbasis voor nieuwe waardevolle ervaringen. Dit voorjaar start Stayokay met een geïntegreerde multimedia-campagne gericht op jonge gezinnen.
Marijke Schreiner, algemeen directeur Stayokay, over de gekozen koers: 'Vanuit Stayokay kun je alle kanten op als je even iets anders wilt: actief de natuur verkennen, lekker uitwaaien op het strand of cultuur proeven in de stad. Stayokay is al goed bekend bij backpackers, scholen en groepen. Op gebied van naamsbekendheid onder de doelgroep ‘gezinnen’ kunnen we ons echter nog beter profileren, blijkt uit onderzoek van NBTC-NIPO. De komende tijd gaan we ons daarom nadrukkelijker richten op ouders van jonge gezinnen. We willen hen laten zien dat je bij Stayokay nieuwe, waardevolle ervaringen kunt opdoen. Voor nu en voor later. Overdag op ontdekkingstocht, ’s avonds heerlijk met je gezin aan tafel en slapen in je eigen privékamer.'
Ubachs/Full Contact begeleidt Stayokay bij de interne en externe uitrol van het merkverhaal. De campagne loopt het komende halfjaar via radio (Sky Radio, Q-Music), vrouwenmagazines, social media, blogs en de Twitter-hashtag #evenietsanders. Tevens heeft Stayokay zijn logo en huisstijl vernieuwd en verschijnen dit voorjaar twee merkfilms.
Stayokay werkt in dit geïntegreerde traject naast Ubachs/Full Contact samen met diverse bureaus: Smidswater (visual identity), Abovo (media), Coopr (PR), Mangrove en Traffic4u (online), DAY (3D-concepts) en Zinis/State of Heart (film). Bij Stayokay is marketing- en salesmanager Jennifer Woltjer verantwoordelijk voor het merk en de campagne.
Stayokay is een maatschappelijk betrokken non-profit organisatie met hostels op verrassende locaties door heel Nederland. Met jaarlijks circa 1 miljoen overnachtingen is Stayokay de grootste aanbieder van budgetaccommodaties in Nederland.
Het Nijmeegse bureau Ubachs/Full Contact is in 2004 opgericht door Paul Ubachs en richt zich op merkstrategie en activatie. Sinds 2010 is Ubachs’ voormalige Adidas-collega René Bergmans associate partner in het bureau. Klanten zijn onder meer Westland Kaas (Old Amsterdam en Maaslander), Universiteit Utrecht (strategische thema’s), Nedap, en diverse voetbalclubs uit de Eredivisie en Jupiler League.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Ubachs
- bureau
- René Bergmans
- campagne
- Stayokay
- Paul Ubachs
- strategie
- merk
- positionering
- Nijmegen
- reclamebureau
- Ubachs/Full Contact
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing