Cornetto en MassiveMusic werken samen met vlogger Teske

Cornetto en MassiveMusic werken samen met vlogger Teske
  • Bureaus
  • 2 jun 2015 @ 10:14
  • 26181 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoCampagnesMarketingEntertainmentMuziek

Voor de kick-off van de nieuwe zomercampagne heeft Cornetto samengewerkt met de Nederlandse zangeres en lifestyle-vlogger Teske de Schepper, die het nummer ‘King For A Day’, het themanummer van de wereldwijde campagne van het merk, heeft ingezongen. Het nummer, dat wordt uitgebracht in Nederland, België, Spanje en Denemarken, wordt gezongen door Teske en David Choi. De productie was in handen van MassiveMusic.

Nadat Cornetto vorig jaar succesvol muzikaal is gerebrand, is dit het tweede opeenvolgende jaar dat het ijsmerk samenwerkt met MassiveMusic. Het concept voor de videoclip werd bedacht door Nina Aaldering van Ich Bin Nina, die ook de regie voor haar rekening nam. Te zien is hoe Teske en David ijsjes gebruiken voor een sociaal experiment, waarmee Cornetto een emotioneel, authentiek en interessant merkverhaal presenteert dat hun tienerpubliek aanzet om de liefde te delen.

Het muziekduo probeert ‘het ijs te breken’ door inwoners van Barcelona hun ijsjes te laten delen met onbekenden.Dit leidt tot intieme, leuke en soms ongemakkelijke situaties tussen mensen die elkaar voor het eerst ontmoeten dankzij een ijsje. ‘Ik vond het geweldig om naar Barcelona te gaan voor dit experiment,’ zegt Teske. ‘De geweldige reacties en de emoties van de mensen op straat, gewoon omdat ze een ijsje met iemand deelden!’

Muzikale merkstrategie

Muziek speelt een belangrijke rol in de merkstrategie van Cornetto en vertelt relevante en authentieke verhalen aan het publiek. ‘King For A Day’ is niet alleen een mooi liedje, maar ook een tool die het merkverhaal overbrengt en het publiek van Cornetto iets geeft om over te praten en te delen met hun vrienden.

Het idee achter deze campagne is gebaseerd op de concepten ‘liefde’, ‘durven’ en ‘zomer’. En het nummer sluit hierbij aan doordat de melodie en teksten deze gevoelens onderbewust overbrengen naar de consument. Het nummer past perfect bij de ‘muzikale handtekening’ van Cornetto en zorgt ervoor dat de visuele ervaring aansluit bij het unieke geluid.

‘Cornetto kwam twee jaar geleden naar ons toe en vroeg ons om hun muzikale identiteit, een ‘signature sound’, te creëren,’ vertelt Michiel Cremers, Head of Sonic Branding & Music Marketing bij MassiveMusic. ‘Dit is de tweede wereldwijde campagne die we samen met Cornetto doen en het is geweldig om te zien dat muziek een steeds belangrijkere rol speelt en hoe goed deze strategie werkt.’

De samenwerking met Teske laat volgens Cremers zien hoe de muziekindustrie aan het veranderen is. 'Steeds meer merken zetten muziek in als brandingtool en gebruiken muziek om hun verhaal op een nieuwe, interessante manier te vertellen.’

Jeugdige fanbase

De 19-jarige Teske de Schepper heeft onlangs een contract getekend met Universal Music en is een van de bekendste vloggers in de Benelux, met 200.000 volgers op haar YouTube-kanaal en 135.000 volgers op Instagram. Ze wordt bijgestaan door David Choi, een vlogger uit Los Angeles met bijna één miljoen volgers op YouTube. Deze twee vloggers samen beschikken over een enorme, jeugdige fanbase waar Cornetto op kan inspelen.

Ozlem Birkalan, Senior Brand Development Manager Ice-Cream bij Unilever: ‘We willen een authentiek verhaal laten horen en Teske heeft een heel oprechte en eerlijke relatie met haar fans – en daarom wilden we graag met haar samenwerken. Dit is de eerste keer dat Cornetto samenwerkt met vloggers en we zijn erg benieuwd hoe Teske's volgers gaan reageren op de campagne.’

Cornetto heeft ook een uniek concert georganiseerd op het dak van een gebouw in Amsterdam. Fans van Teske konden kaartjes winnen door te vertellen met wie zij graag een ijsje zouden willen delen. Tijdens het concert werden het liedje (inmiddels te beluisteren op Spotify) en de videoclip gelanceerd. 

Cornetto en MassiveMusic werkten in 2014 voor het eerst samen aan de nieuwe muzikale identiteit van het merk. De rebranding was gebaseerd op ‘I’m in Love’, een nummer dat werd geschreven door MassiveMusic en werd ingezongen door verschillende artiesten binnen iedere markt waarin de campagne werd gelanceerd, zoals de Nederlandse zangeres Krystl die het nummer opnam en uitbracht voor de Nederlandse en Belgische markt.

Credits

MUSIC:
Productie: Léon Paul Palmen (Champagne Gold) & MassiveMusic
Label: Universal Music
A&R Management: Omar Kbiri

MUSIC VIDEO:
Script & Regie: Nina Aaldering
DOP: Remko Schnorr
Productie: Fono
Line producer: Hannah Padding
Edit: Tobias Corba & Bas Verwoerd
Make-up & styling: Kira Kroegman
Fotografie: Daniel J. Ashes
Artwork: Jay Sunsmith

Verantwoordelijk bij klant:
Ozlem Birkalan, Senior Brand Development Manager Ice-cream at Unilever

Verantwoordelijk bij music agency MassiveMusic:
Michiel Cremers, Head of Sonic Branding & Music Marketing
Tommy Zee, Senior Music Producer 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken