Simpel en Alfred zetten Gerard Joling in als vingerpop

Simpel en Alfred zetten Gerard Joling in als vingerpop
  • Bureaus
  • 14 jul 2015 @ 09:54
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesMarketingReclame

Na Nick en Simon krijgt nu ook Gerard Joling een rol als vingerpop in de nieuwe campagne van telecom-provider Simpel. Reclamebureau Alfred schakelde de Toppers-zanger in voor de campagne 'Dubbelbundels', waarin hij een speciaal aangepaste versie van zijn hit 'Maak me gek' zingt.

Met BN'er Gerard Joling geeft Simpel naar eigen zeggen 'een vervolg aan de zeer succesvol verlopen campagne met Nick en Simon, die resulteerde in een aanzienlijke stijging van het aantal abonnementen'.

Vivian Butzelaar, brand director Simpel: 'Op de Verdubbeldagen-campagne met Nick en Simon hebben we enorm veel positieve reacties gehad. In de maanden dat de spots op radio, televisie en billboards te zien waren, hebben we een flinke toename van abonnementsverkopen gerealiseerd. Met de Dubbelbundels borduren we voort op de campagne met Nick en Simon. We zijn blij de samenwerking te kunnen aangaan met Gerard, die met zijn enthousiasme helemaal bij Simpel past.'

Voor de reclamespots nam Gerard Joling een nieuwe versie van zijn hit ‘Maak me gek’ op. Het eindresultaat is vanaf 14 juli te horen en zien. Het origineel was in 2007 een enorme hit. Het nummer bereikte zelfs de eerste plaats in de Mega Top 50. Uiteindelijk verbleef ‘Maak me gek’ zestien weken in de hitlijst. 

Niet iedereen is even jubelend over de vingerpop-campagnes van Simpel. Zo schonk reclame-cartoonist Frank Pels champagne toen de 'vingerlullen' Nick en Simon van de buis verdwenen. MarketingTribune is benieuwd hoe hij reageert op de vervolg-commercial met Gerard Joling. Proost, Frank! 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken