Volkswagen en Achtung bouwen revolutionaire kinderwagen

Volkswagen en Achtung bouwen revolutionaire kinderwagen
  • Bureaus
  • 5 aug 2015 @ 09:19
  • 19004 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieVideoOnlineSocial mediaCampagnes

Je verwacht meer als je Volkswagen rijdt, ook van een kinderwagen. Dat is de teneur van de online follow-up die digitaal bureau Achtung maakte na de feedback op de merkcampagne waarin een kinderwagen in de showroom geen automatische rem blijkt te hebben, net zoals een 'VW' dat wel heeft. Het bureau ging aan de slag met de vraag: Wat nu als een kinderwagen die wél zou hebben?

In april lanceerde Volkswagen samen met Achtung! de merkcampagne ‘Je verwacht meer als je Volkswagen rijdt’. Hiermee werd de klassieke Volkswagen betrouwbaarheid, kwaliteit en innovatie in de kijker gezet. In de commercial zien we verschillende Volkswagen rijders die even hoge verwachtingen hebben van andere producten, zoals een kinderwagen die geen automatische rem heeft.

Op deze video reageerde Facebook-fan Timo Ros dat het eigenlijk wel een goed idee is om een kinderwagen te maken die automatisch kan remmen. Volkswagen dacht er ook zo over en begon meteen met het ontwikkelen van een prototype. Het resultaat is een kinderwagen die automatisch kan remmen en afstand kan houden.

De innovatieve kinderwagen lijkt te kunnen rekenen op veel belangstelling met meer dan 300.000 views en zeker 10.000 likes in de eerste twaalf uur na plaatsing, zonder aangekochte media.

Credits

Campagne: ‘Je verwacht meer als je een Volkswagen rijdt’
Opdrachtgever: Volkswagen
Verantwoordelijk bij klant: Jasper van der Bijl, Leony Hogenes
Bureau: Achtung!
Creatief Directeur: Mervyn ten Dam
Creatie: Bert Marissen, Alexis Jabbour
Account Manager: Emily Kroes, Elke ter Bogt
Productie Maatschappij: Czar
Regie: Jonathan Elbers
Producer: Fenna Breitbarth & Robert Nan
DOP: Daan Nieuwenhuijs
Audionabewerking: Sound Circus | Kees Kroot, Feike de Wit
Muziek: Sizzer
Online: The Ambassadors
Prototype ontwikkeling: Magic Bullet
Maxi Cosi: Tim van de Bergh 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken