Adcombi en Marqeting lanceren Multi-Advertising

Adcombi en Marqeting lanceren Multi-Advertising
  • Bureaus
  • 15 okt 2015 @ 10:25
  • 13020 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingMarketingInnovatie

Technologieontwikkelaar Adcombi en digital advertising agency Marqeting lanceren vandaag Multi-Advertising: de eerste marketingtool waarmee landelijke online reclamecampagnes custom-made kunnen worden ingericht op lokaal niveau.

Adverteerders met meerdere vestigingen in het land rollen met Multi-Advertising een centraal ingerichte online campagne uit. Voor elke individuele vestiging (bijvoorbeeld een franchisenemer of dealer) kan daar vervolgens een lokale campagne aan worden toegevoegd, met kortingsacties, speciale aanbiedingen of de lancering van een specifiek product. Resultaten van zowel de landelijke als de lokale campagnes zijn real-time inzichtelijk, waardoor lokale adverteerders direct hun campagne kunnen optimaliseren. 

Uniforme uitstraling, lokale twist

Adcombi en Marqeting, dat deze week werd genomineerd voor twee FD Gazellen Awards als snel groeiend bedrijf, bundelden de krachten bij de ontwikkeling van Multi-Advertising. Beide bureaus werden opgericht door Gerrit Reinders en Dirk Brand.

'Tot op heden moesten ondernemingen voor iedere lokale vestiging een aparte online campagne uitrollen', zegt Reinders. 'Dat is kostbaar en inefficiënt. Wij hebben een tool gecreëerd waarmee een centrale landelijke campagne met een uniforme uitstraling kan worden uitgerold, maar wel met de mogelijkheid van een lokale twist door individuele vestigingen. Zo wil een ondernemer in Laren zijn doelgroep net iets anders aanspreken dan een ondernemer in Hoogeveen die hetzelfde product aanbiedt.'

Met een eenvoudig online dashboard kan een lokale vestiging op ieder moment zijn eigen specifieke display samenstellen op basis van de landelijk gebruikte online banner en daarmee een lokale campagne uitrollen die tegelijk landelijk bereik heeft.

Online campagnes van irritant naar relevant

Multi-Advertising bundelt de reclamebudgetten van individuele, lokale vestigingen tot een budget voor één centrale, landelijk uit te rollen campagne, waarmee lokale ondernemers toegang krijgen tot grote online uitgevers zoals TMG en Sanoma. Ook wordt optimalisatiekracht behouden, door lokale resultaten en statistieken op landelijk niveau te bundelen. Reinders: 'De resultaten en statistieken van de landelijke en lokale campagnes kunnen eenvoudig worden geraadpleegd en met elkaar vergeleken. Voor individuele vestigingen betekent dit dat direct inzichtelijk is of een campagne aanslaat of niet. Aanpassingen kunnen direct worden doorgevoerd. Daarmee blijft het landelijke campagneconcept intact, maar kan nog lokaler en doelgroep-specifieker worden geadverteerd.'

Marqeting is een digital advertising-specialist gericht op performance en service. Het snel groeiende Amsterdamse bureau werkt nauw samen met Adcombi, een technologiebureau gespecialiseerd in de ontwikkeling van marketing-performance en insight-tools. De bureaus bedienen opdrachtgevers als Air Berlin, V&D en Intersport. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken