JWT transformeert tot J. Walter Thompson Amsterdam

JWT transformeert tot J. Walter Thompson Amsterdam
  • Bureaus
  • 5 okt 2015 @ 07:12
  • 30013 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatieBrandingStrategieMerken

Een klassieke lange bureaunaam is terug: JWT Amsterdam heet voortaan J. Walter Thompson Amsterdam. De naamsverandering is in lijn met de internationale rebranding van het bureaunetwerk, maar brengt in Nederland ook een nieuwe eigen koers met zich mee, inclusief een uitbreiding van het team.

'Na drie jaar op het Leidseplein luidt de naamswijziging een nieuwe fase in', zo meldt het bureau. Met de naamswijziging komt ook een nieuwe website die de koers (en de design-focus) van het bureau onderstreept: JWT.amsterdam

De naam en website zijn niet de enige veranderingen die het bureau heeft ondergaan de afgelopen drie jaar op het Leidseplein. 'Transformatie is een thema geworden', laten Ralph Wisbrun, Bas Korsten en Anita Lotten weten. Daar hoort ook de oprichting van JWT Retail bij en de komst van de nieuwe klanten Vredestein, Maxeda en WE Fashion. 

Uitbreiding van het team

Belangrijk voor elk bureau is de versterking van het team. Op dat vlak heeft JWT de afgelopen tijd grote stappen gezet. De laatste drie jaar is het bureau gegroeid in kwantiteit en kwaliteit van mensen. De grote verandering werd ingezet toen Marcel Buining, CEO van Mini Nederland, zich bij het bureau aansloot als Deputy Managing Director. De afgelopen maanden kwamen daar nieuwe, dragende mensen bij zoals Marcel Hartog, creatief eindverantwoordelijke van Publicis en Daan de Raaf (ex-DDB & Tribal), die binnen THINK de competentie Strategie leidt en tevens verbonden blijft als docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Per 1 oktober is de steeds belangrijker wordende competentie Connection Strategy verder uitgebouwd met de komst van Angelique Schreuders (voormalig Integrated Business Director en MT-lid van Carat Amsterdam) om zo klanten te helpen steeds meer gefragmenteerde en beweeglijke doelgroepen te bereiken.

Jan Bouts keert terug

Vertrokken in maart en terug bij het bureau in juli als Non-Executive Board Member: Jan Bouts. 'Een icoon in het vak en een persoonlijkheid waar je U tegen zegt', aldus JWT. 'Jan is back!'

De DO-afdeling werd versterkt met Business Directors Erik-Jan Koense (ex-KOEN) met een specialisatie in 1-op-1-communicatie en Budi Gonzalez de Chaves die na een verblijf bij Alfred terugkeerde bij het bureau.

Recentelijk voegden ook Tim de Waard en Daniel Samama (Senior Creatives afkomstig van FHV BBDO), Emmanuel Flores (Creative Technologist) en Michael Jansen als interim creatief directeur zich bij het bureau. En ten slotte jong nieuw bloed: finalisten van de Gouden Zaag-competitie Mats Wilke en Ruben van Dijk (ex-Publicis). En ADCN Jong Talent-genomineerden Gabriëla Nouws en Leon Ragetlie.

De naamswijziging en rebranding brachten nog iets anders met zich mee: overbodig geworden kantoorartikelen. 'Net als elk ander reclamebureau tegenwoordig willen we graag purposeful bezig zijn', aldus J. Walter Thompson. Dus besloot het bureau een andere ondernemer blij te maken met allerlei JWT-parafernalia en legde dat vast is een grappige video. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken