Tibaco en To20 overgenomen door Orange Games

Tibaco en To20 overgenomen door Orange Games
  • Bureaus
  • 7 okt 2015 @ 12:03
  • 17949 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaOnline advertisingDoelgroepenMediabureauStrategie

De advertentienetwerken Tibaco en To20 worden overgenomen door Orange Games en gaan samen verder onder de naam Yoki Network. Beide organisaties hebben een grote expertise op het gebied van online media en advertising en richten zich allebei specifiek op kids en jongeren. Door hun krachten te bundelen ontstaat een grote gespecialiseerde partij met een enorm bereik en veel kennis over de doelgroep.

To20 en Tibaco zijn naar eigen zeggen samen verantwoordelijk voor 70% van de online kids- en jongerenmarkt. Maandelijks bereiken zij samen 20 miljoen kids, teens en jongeren. 'Hiermee ontstaat het grootste advertententienetwerk voor deze doelgroep in de Benelux, met een breed scala aan hoogwaardig kwalitatieve websites.'

Yoki kan door de samenvoeging van To20 en Tibaco een breed scala aan diensten en mogelijkheden bieden, waaronder mediastrategie, concepten, bereik en creatie. Het netwerk van Yoki omvat gameportals, virtuele werelden, broadcasters en seizoenssites.

Tegen MarketingTribune zeggen de managing directors Kim Witting (To20) en Teun van den Tillaart (Tibaco): 'Er is sprake van een fusie. Beide bedrijven zijn overgenomen door Orange Games en zodoende vormen Tibaco en To20 nu een nieuw kids- en jongerennetwerk. We hebben ervoor gekozen om een nieuwe naam te gaan voeren: Yoki Network.'

'Yoki Network begrijpt jongeren écht'

Het nieuwe bedrijf Yoki Network behartigt de belangen van zowel adverteerders als publishers. 'Met ons digitaal en mobiel advertentienetwerk bereiken wij de doelgroep tussen de 6 en de 24 jaar', zo laten To20 en Tibaco weten.

Voor adverteerders claimt Yoki de jonge doelgroep 'niet alleen te bereiken, maar juist ook te raken'. 'Bij Yoki begrijpen we kids en jongeren echt. Enerzijds door nieuwsgierigheid en anderzijds door een continue hang naar bewijsvoering. Digital engagement noemen we dat.'

Voor publishers wil Yoki de belangrijkste partner zijn als het gaat om optimalisatie en vertegenwoordiging in de markt. 'Met en voor onze relaties ontwikkelen wij digitale mediastrategieën. Dit uit zich in geïntegreerde concepten, branded content, rich media, video advertising en mobile advertising.'

Lees ook het MarketingTribune-interview met Kim Witting (To20) en Teun van den Tillaart (Tibaco) over het nieuwe bedrijf Yoki Network. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken