Twitter jaagt met tv-commercial op meer gebruikers

Twitter jaagt met tv-commercial op meer gebruikers
  • Bureaus
  • 28 okt 2015 @ 12:31
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsSocial mediaMediastrategie

De groei van Twitter blijft achter, dus wil het Amerikaanse sociale netwerk nieuwe gebruikers aantrekken met een grootschalige tv-campagne. Dat heeft het bedrijf uit San Francisco bekendgemaakt bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Twitter maakte dinsdag bekend dat het er slechts 12 miljoen nieuwe gebruikers bij heeft gekregen in het afgelopen kwartaal. Om dat aantal op te schroeven, lanceert het bedrijf een grote marketingcampagne. Een speciale commercial moet mensen aantrekken die Twitter nog nooit hebben gebruikt en gebruikers die lang geleden zijn afgehaakt.

De reclemaspot zal op primetime worden uitgezonden op de Amerikaanse televisie, onder meer tijdens de World Series, zo meldt TechCrunch. Dat gaat veel geld kosten, maar daarover doet Twitter geen uitspraken. De spot appeleert aan het actief beleven van (sport)events zoals de World Series. 

Twitter hoopt meer gebruikers aan te trekken door in de campagne de nadruk te leggen op het eenvoudige gebruik van de dienst. Social media adverteren doorgaans zelden voor hun diensten, omdat het eigen kanaal hun boodschap vaak prima verspreid. Twitter zond eerder een commercial uit in 2012, ter promotie van de ondersteuning van de Olympische Spelen in Londen. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken