Beemster lanceert campagne 'Lang leve oud'

Beemster lanceert campagne 'Lang leve oud'
  • Bureaus
  • 4 nov 2015 @ 12:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodCampagnesMerkenCommercials

Om de naamsbekendheid van Beemster Oud bij zijn doelgroep van 50-plussers te verhogen lanceert Beemster de campagne 'Lang Leve Oud'. Het kaasmerk vangt in de campagne de mentaliteit van de babyboomer en viert het ouder worden. De huidige gedachte bij oud is achteruitgang, verlies van kracht en kunnen. Niets is volgens Beemster minder waar.

'We moeten stoppen met het ontkennen van ouder worden', aldus onderzoeker en psycholoog Goos Eilander van Trendbox. 'Vijftig is niet het nieuwe veertig. Vijftig is bewust vijftig.' Het leven wordt juist beter naarmate we ouder worden. Met de jaren worden we niet alleen tevredener en zelfverzekerder, maar ook gelukkiger en blijer met ons leven. En we krijgen meer smaak en meer karakter, net als de oude kaas van Beemster. 'Smedig' noemen ze dat in de Beemster. 

Beemster Oud in een natuurlijk gerijpte kaas, wat wil zeggen dat hij de tijd heeft gekregen om ouder te worden. Steeds meer mensen daarentegen verzetten zich tegen het verouderingsproces. 'We leven in een cultuur waarin we denken dat we alleen maar jong moeten zijn', zegt Nicole van Gorp van Beemster. 'Wij vinden dat ouder worden niks is om je voor te schamen. Onze oude kaas wil niet jong zijn. Daarom viert Beemster Oud het ouder worden.'

'Imago van 50-plussers klopt niet'

Collega Edith Janson: 'Het imago dat adverteerders in campagnes gericht op 50-plussers van deze doelgroep schetsen, komt dikwijls totaal niet overeen met het beeld dat ze van zichzelf hebben. Dit zijn geen suffe oude mensen die moeite hebben met het bedienen van een mobiele telefoon! Om deze doelgroep nu juist in haar kracht te zetten, is een zeer welkom geluid en voor ons een dankbaar thema om aan te werken.'

De campagne wordt 360 graden uitgewerkt in alle uitingen voor Beemster Oud en is nu bijvoorbeeld te zien op de winkelvloer, als sponsor van het RTL-weer, in abri’s en advertenties. De campagne is het eerste werk dat This, That + The Other voor Beemster maakt nadat zij twee maanden geleden het account via een pitch hebben verworven.

Credits

Klant: Beemster
Bureau: This, That + The Other
Verantwoordelijk bij klant: Nicole van Gorp, Kristine van de Velden, Martine Oortwijn
Fotografie: Robin de Puy (Unit)
RTL-billboarding (regie): This, That + The Other
Productie: Francine van der Lee, Jony van Hees
DOP: Gabor Deak
Edit: Fono
Grading: George Balatoni
VFX: Storm postproductie
Sound: Kaiser Sound 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken