Publicis maakt campagne voor rookvrije generatie

Publicis maakt campagne voor rookvrije generatie
  • Bureaus
  • 3 nov 2015 @ 10:24
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijWebsiteBrandingCampagnesCommercials

Drie gezondheidsfondsen, te weten Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en Longfonds, zetten zich in om een generatie kinderen rookvrij te laten opgroeien. Deze week is een door Publicis ontwikkelde bewustwordingscampagne van start gegaan.

Na het winnen van de pitch ontwikkelde Publicis een eerste campagne om niet (meer) in de buurt van kinderen te roken en om kinderen weg te houden van alle verleiding die tabak met zich meebrengt. Dat gebeurt middels het thema ‘Op weg naar een rookvrije generatie.’

Behalve een thematische campagne is ook een huisstijl en logo ontwikkeld, alsmede de website Rookvrijegeneratie.nl. Daarbij is ingezet op de communicatiemiddelen online content, idents, prerolls en een tv-commercial gericht op het algemeen publiek.

Credits

Opdrachtgever: De Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en Longfonds
Verantwoordelijk bij klant: Mark Monsma, Twan Timmermans, Sarah Nienke van Voorthuisen
Bureau: Publicis
Concept: Steef Nijhof, Sander Bergmeijer, Martin Cornelissen, Sikko Gerkema
Art director: Steef Nijhof
Copywriter: Sander Bergmeijer
Strategie: Bianca van den Boogaard, Chris Alders
Account: Robert Guis, Eva van Santen
Graphic Design: Dave Fransen, Janneke Koning, Lucas Simons en Raphaël Bartels
RTV: Joze Rikken
Regie: Marco Grandia
Producer: Petra Keijser
D.O.P.: Gabor Deak
Edit: Kim Hinrichs 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken