[Interview] Valentine de Jong over HelloSparkle
- Bureaus
- 4 dec 2015 @ 08:42
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - InterviewBranded contentContent
- 4 dec 2015 @ 08:42
- Dewi Smeenk
HelloSparkle richt zich op brand consultancy en influencer management. Het bureau is initiatief van Adfactor, gespecialiseerd in contentmarketing en native advertising. Wij spreken Valentine de Jong, Managing Director van HelloSparkle.
Valentine, introduceer jezelf en HelloSparkle! Wie zijn jullie, wat doen jullie, waar zitten jullie?
Leuk, dankjewel! Wij zijn een gloednieuw bureau gericht op brand consultancy & influencer management. Wat we doen? We make brands sparkle! Wij helpen merken aan een succesvolle merkstrategie met de expertise en autoriteit van influencers. We koppelen influencers aan merken, bijvoorbeeld door hen in te zetten als spreker op events of als gezicht in een televisiecommercial. En daarbij begeleiden we onze influencers in de ontwikkeling van hun professionele loopbaan. Dit alles doen wij vanuit hartje Den Haag!
Waarom moest er een ‘aparte’ HelloSparkle opgericht worden?
Vanuit Adfactor verzorgen we native advertising samenwerkingen voor een groot netwerk aan content creators. Een aantal van deze content creators zijn uitgegroeid tot influencers met een enorme achterban. En steeds meer merken ontdekken dat ze veel kunnen leren van influencers, bijvoorbeeld over hun doelgroep of product. We kregen daarom ook steeds vaker de vraag naar de inzet van deze personalities buiten hun mediaplatformen om. Bijvoorbeeld als gezicht van een TV-commercial, als spreker op een event of om als expert naar buiten te treden.
Nog een reden is dat het veel tijd en kennis vereist om jezelf als influencer in de markt te zetten. Dit vraagt om focus en excellent management en wij ontzorgen onze influencers door deals voor ze te sluiten, maar ook door ze te adviseren en te ondersteunen bij vraagstukken. Dit vereist een geheel andere aanpak.
Welke diensten bieden jullie aan? En aan wie precies?
Als strategisch sparringspartner helpt HelloSparkle merken en bureaus om de expertise van influencers optimaal te benutten. Bijvoorbeeld in de vorm van productadvies, trendspotting en contentcreatie. HelloSparkle ontwikkelt bovendien ideeën voor partnerships en contentmarketingcampagnes en we regelen endorsement deals met influencers. Uiteraard zijn we er niet alleen voor brands, juist ook voor talentvolle influencers. Talentvolle influencers kunnen verder groeien met behulp van een contentstrategie, sponsorships, boekdeals en tv-optredens. Maar ook met bijvoorbeeld imagomanagement, agendaplanning en legal support.
Noem eens eens een paar namen uit jullie portfolio aan influencers!
We werken voor een breed portfolio en richten ons op verschillende segmenten. Op het gebied van Food kun je denken aan Pauline Weuring van UitPaulinesKeuken.nl of Nina en Elise van Chickslovefood.com. Natuurlijk moeten we onze invloedrijke YouTubers niet vergeten, bijvoorbeeld Vera Lucker van Veracamilla en Martine en Willemijn van LiveLifeGorgeous.nl. Maar denk ook zeker aan early adopters als Gonny van iCulture.nl en Erwin van Bright.nl! Voor ieder merk hebben we het juiste gezicht.
Commercieel bloggen, vloggen, en nu ook instagrammen: waar houdt het op?!
Het wordt alsmaar groter! Onze influencers worden geboekt voor events, ingezet voor televisiecommercials en brengen hun eigen boek, product of lijn op de markt. Dat is waar HelloSparkle zich op richt, het in de markt zetten van deze invloedrijke personen en hen te verbinden aan de juiste merken.
Hoe zal influential marketing zich nog verder ontwikkelen denk je?
Steeds meer merken zullen de kracht van influencers in gaan zien. Waar ze nu vaak nog campagnematig worden ingezet, maken wij onze influencers ook voor langere tijd gezicht van een merk. Uiteraard om hun invloedrijke (social) kanalen in te zetten, maar ook om als sparringspartner voor het merk naar buiten te komen.
Springen organisaties hier dus nog te weinig op in?
Veel merken zetten inmiddels influencers in voor campagnes. Wat een hele goede ontwikkeling is, aangezien zij op de juiste manier hun doelgroep weten aan te spreken. Alleen wordt het momenteel nog heel erg campagnematig ingezet en wordt er nog te weinig gebruik gemaakt van de kennis en expertise die deze influencers met zich meebrengen. Hier helpen wij merken graag verder mee!
Wat is het laatste nieuws bij HelloSparkle?
We zijn recent gestart en groeien hard, dus er is veel nieuws! Houd vooral onze social media kanalen in de gaten om meer te weten te komen over de producten en samenwerkingen die we hebben opgezet. Ben je zelf een influencer of ben je op zoek naar een sparkling baan? Check vooral even onze website.
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management