Neelie Kroes in nieuwe campagne Consumentenbond

Neelie Kroes in nieuwe campagne Consumentenbond
  • Bureaus
  • 1 dec 2015 @ 12:16
  • 13287 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMarketingMerken

De Consumentenbond is op 1 december van start gegaan met een nieuwe campagne. De campagne, met de slogan ‘Hoe je ook als consument op je best bent’, maakt duidelijk hoe je samen met de Consumentenbond een betere consument wordt. Mensen met veel kennis van zaken zijn immers niet per se goed in het ‘consument zijn’. In de campagne spelen ook drie bekende Nederlanders een belangrijke rol, Neelie Kroes, Erwin Kroll en Lodewijk Hoekstra.

Veel Nederlanders kennen de Consumentenbond van de producttests en de Consumentengids, maar weten niet dat de Consumentenbond veel meer doet. De campagne vat de diensten van de Consumentenbond bondig samen met: voor de feiten, je rechten en je voordeel. Zo helpt de Consumentenbond ook om je recht te halen bij conflicten met leveranciers of winkels, en komt in actie tegen misstanden, zoals gesjoemel met paardenvlees of woekerpolissen.

Bovendien is het mogelijk met de Consumentenbond voordeel te halen, bijvoorbeeld via het Energiecollectief dat voordelig energie inkoopt. Die drie pijlers komen aan bod in de nieuwe campagne.

Rol van Consumentenbond?

Heeft de Consumentenbond een rol in een wereld waarin de consument steeds mondiger wordt? Zeker. Juist tegenwoordig is het lastig om uit het enorme aanbod van producten en diensten de juiste keus te maken. Ook is het niet altijd duidelijk wat onze rechten zijn. De Consumentenbond zorgt enerzijds dat aanbieders beter, veiliger en rechtvaardiger opereren. En helpt anderzijds de consument om een betere consument te zijn.

Authentieke campagne

De campagne is qua uitvoering en toonzetting authentiek. Er wordt geen gebruik gemaakt van acteurs, maar van bekende en onbekende Nederlanders die een echt en eigen verhaal doen. Zo vertelt Neelie Kroes, voormalig vice-president van de EU, dat ze alles kan vertellen over start ups en eerlijke concurrentie, maar geen idee heeft hoe ze voor zichzelf de beste zorgverzekeraar kiest.

De campagne roept ook op om gebruik te maken van de Consumentenbond. Bijvoorbeeld door via internet de Zorgvergelijker te raadplegen om de best passende zorgverzekering te kiezen. Of om mee te doen met het Energiecollectief. Allebei initiatieven die bedoeld zijn voor alle Nederlanders, lid of geen lid. Natuurlijk is het ook mogelijk lid te worden en te profiteren van extra voordelen.

Credits

Klant: Consumentenbond
Bureau: ARA
Verantwoordelijke bij klant: Koos Block, Hans Verbeek, Jacqueline Jansen, Yvette van Dael
Creatie : Lon de Grunt (art) en Helmut Vleugels (copy)
Verantwoordelijke bureau : Miranda Berends-Rogaar
Productie maatschappij : Cellusion Films
Regisseur : Peter Molle
Productie/Producer : Nienke Postmus, Marcel Dijkhuizen
Offline Editing : Kevin Whelan
Online/Grading : Captcha
Geluid : Studio Alfred Klaassen
Muziek : Sonic Picnic 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken