[Interview] Willemijn Vader over Whizpr

[Interview] Willemijn Vader over Whizpr
  • Bureaus
  • 21 feb 2016 @ 12:10
  • 15514 x gelezen
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • PRInterview

Dropbox heeft PR-, content- en digital marketing bedrijf Whizpr ingeschakeld hen te ondersteunen met het uitbouwen van de bekendheid van haar zakelijke aanbod, Dropbox Business en Dropbox Enterprise, in Nederland. Wij spreken Willemijn Vader, creatief directeur van Whizpr.

Hoi Willemijn, alles goed? Vertel ons meer over Whizpr!

Whizpr is een bedrijf dat zich richt op PR, Content en Digital Marketing voor bedrijven in technologie en lifestyle. Dit betekent dat we IT­, Consumer Electronic­ en Internetbedrijven adviseren en ondersteunen bij het uitvoeren van hun externe communicatiestrategie. Voor hen onderhouden we mediarelaties, werken we creatieve concepten uit, zetten we contentstrategieën op en voeren we de werkzaamheden uit die daaruit voortvloeien. Het team in Nederland bestaat op dit moment uit 25 mensen.

Waar zitten jullie? En van wie is Whizpr?

Whizpr is gevestigd in Wageningen. We hebben een zustervestiging in Kobbegem, vlakbij Brussel. Mijn compagnon Annerieke Reulen en ik zijn eigenaar van Whizpr NL, en mijn collega Bart van der Leenen is eigenaar van Whizpr België.

Wat doen jullie dat andere bureaus niet doen?

Onze grootste kracht is dat we ons al 15 jaar met focus richten op specifieke marktsegmenten. Hierdoor is er binnen ons bedrijf veel marktkennis. We zijn in staat alle ontwikkelingen zó goed te volgen, dat we zelfs wel eens businessadvies geven. Het belangrijkste is echter dat we vanwege onze expertise kritisch kunnen én durven zijn naar onze klanten. Het gevolg van een dergelijke relatie is dat we de juiste content bieden; die nodig is om echt impact te hebben op de doelgroepen. Daarnaast hebben we een hecht netwerk opgebouwd van relevante media en belangrijke (social) influencers. Afgelopen is sterk geïnvesteerd in social media en marketing, waardoor we de zaken geïntegreerd kunnen aanpakken. Juist die manier van werken zorgt voor een optimale impact. Veel bureaus praten hierover, wij doen het al jaren.

Wie zijn jullie klanten?

Wij bedienen op dit moment zo’n dertig bedrijven, waaronder ­op retainerbasis Google, YouTube, HTC, Logitech, Groupon, Sony, Expedia, Logitech, Ultimate Ears, Coosto, EMC, VMware, Exact, TPLink, Medialab, Somfy, Akamai, Axis, Check Point, Ericsson, Mendix, Pink Elephant, Rackspace, Surfnet, VisionsConnected, 2ML, TrendMicro en sinds deze maand ook Dropbox.

Kun je iets meer vertellen over de samenwerking met Dropbox?

Dropbox heeft als organisatie een hoge naamsbekendheid en een omvangrijke gebruikersgroep. De mogelijkheden die ze de zakelijke markt bieden zijn echter minder bekend. Wij hebben zojuist de succesvolle introductie gedaan van Dropbox in de Nederlandse markt. De volgende stap is samen met hen een strategie uitstippelen waarmee ze hun diensten stevig in de markt kunnen positioneren. En daar een volledig communicatieplan voor maken en uitvoeren.

Wat is het laatste nieuws bij Whizpr?

De afgelopen tijd is Whizpr hard gegroeid in aantal opdrachten bij bestaande klanten en in nieuwe teamleden. We investeren in het uitbreiden van het Content­ en Digital Marketing­team, omdat we geloven dat in specialiteit de toekomst ligt. Die strategische aanpak wordt gewaardeerd. We hopen dan ook binnenkort weer een paar mooie nieuwe klanten aan te kondigen.

www.whizpr.nl

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken