'Seksistische' campagne SuitSupply leidt tot doodsbedreigingen en protestacties

- Bureaus
- 27 feb 2016 @ 21:04
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OutdoorMerkenCampagnesReclame
- 27 feb 2016 @ 21:04
- Jeroen Mirck
De volgens velen seksistische campagne van modemerk SuitSupply heeft afgelopen week het nodige losgemaakt. Veel woede kanaliseerde zich op social media, maar onder meer in Amsterdam zijn abri's beplakt met protestboodschappen. Fokke de Jong, eigenaar van SuitSupply, laat weten zelfs met de dood te zijn bedreigd.
'Er is wel wat aan de hand in Amsterdam, want wij zijn inmiddels ook al met de dood bedreigd', laat De Jong weten aan de lokale tv-zender AT5. 'Dus als ik dan mag kiezen, dan zou ik liever voor maandverband en onderspuiten kiezen.'
De modeketen voert sinds pakweg een week campagne via instore, online en buitenreclame met licht erotische reclameposters. Te zien is onder meer een dame met ontbloot bovenlijf, waar twee mannen van afglijden. Op Facebook en Twitter noemen velen de campagne vrouwonvriendelijk en seksistisch. Op in ieder geval twee plekken in Amsterdam werden abri's beplakt met maandverband en A4'tjes. Daarop stonden teksten als 'Ik ben geen object' en 'Fokke, je gaat te ver!'
Bekijk ook de uitzending Van Liempt Live op RTLZ waarin een prikkelende vraag centraal staat: 'SuitSupply, stuitend seksisme of sluwe salespromotie?'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- SuitSupply
- fashion
- Fokke de Jong
- doodsbedreiging
- abri
- outdoor
- seksisme
- vrouwonvriendelijk
- reclame
- reclame
- campagne
- mode
- protest
- Suit Supply
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Televisie Monopoly Nederland bereikt voorlopige eindfase
- Stoov op zoek naar de échte koukleum
- Natuurhuisje lanceert nieuwe merkstrategie
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Popcorn Stories ontwikkelt jongerencampagne voor 113...
Laatste Nieuws
- Campagne Vogelbescherming om meer... 27-01-2023
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy... 27-01-2023
- Nieuwe campagne Ziggo stelt... 26-01-2023
- Onderzoek InSites Consulting: 'We... 26-01-2023
- Regina Romeijn: Ook... 25-01-2023
- Publicis Groupe zoekt web 3.0 talent... 25-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day