Sony Music strikt artiest Tam Cooper na muzikale hit met 'Pool Kid'-campagne Thomas Cook

Sony Music strikt artiest Tam Cooper na muzikale hit met 'Pool Kid'-campagne Thomas Cook
  • Bureaus
  • 30 mei 2016 @ 12:47
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameMuziekCommercialsCampagnes

Sony Music heeft de rechten gekocht van de Tam Cooper-track 'Be Bold' die te horen is in de Thomas Cook-commercial 'Pool Kid'. De campagne, geproduceerd door reclamebureau KBS Albion, levert Tam Cooper een nummer-1-hit op in de Spotify-hitlijst. De videoclip haakt bovendien in op de commercial, met hetzelfde brutale jochie op vakantie.

De oorspronkelijke 'Pool Kid'-campagne, in Nederland gebruikt door Thomas Cook-dochter Neckermann, toont een jongetje dat stoer danst aan de rand van een zonnig zwembad. Dezelfde jongen keert nu terug in de Sony-video van Tam Cooper, wiens hit 'Bo Bold' ook de commercial begeleidde. 

Reclamebureau KBS Albion werkte samen aan de campagne met The Sweet Shop en Earworm Music. Adam Lawrenson, Executive Creative Director van KBS Albion: 'Tam Cooper’s track stood out for us so we worked together with him to refine it. Advertising comes in for a lot of criticism at times but this goes to show we can inform creativity both in and outside the industry and by setting this bold tone for the brand, take the business in new and exciting directions.'

Behalve de muzikale hit, genereerde de campagne ook een revival voor reisbureau Thomas Cook. Het aandeel in de online markt groeide met 31%, terwijl het aantal zoekopdrachten voor het merk toenam met 20%. Het aantal vermeldingen van Thomas Cook op social media groeide het meest explosief, met 451%. Dat vertaalde zich ook in een aanzienlijke groei van 173% meer nieuwe klanten.

In het vervolg van de campagne wil KBS Albion heel Europa betrekken bij de oproep wie het beste de Thomas Cook-mindset ‘You’re on Holiday’ belichaamt. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken