Next Rembrandt wint twee Grand Prix in Cannes

- Bureaus
- 23 jun 2016 @ 14:16
- 36444 x gelezen
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieAwardCampagnesCannes
- 23 jun 2016 @ 14:16
- 36444 x gelezen
- Jeroen Mirck
Het ING-project 'The Next Rembrandt' blijft gloriëren in Cannes. Na al wat gouden, zilveren en bronzen Leeuwen werden woensdag zelfs twee Grand Prix gewonnen. Een geweldige prestatie voor 'bureau van het jaar' J. Walter Thompson Amsterdam.
Alle Nederlandse prijzen in Cannes zijn tot nu toe opgeëist door JWT. Vijftien keer viel de Rembrandt-case in de prijzen, eenmaal een outdoor-campagne voor Het Parool. De twee Grand Prix werden woensdagavond toegekend in de categorieën Innovation (Creative Data) en Cyber. Ook was er een Innovation Lion weggelegd voor het spraakmakende kunstproject.
Bij Cyber wonnen ING en JWT ook nog eenmaal zilver, bij Innovation Creative Data werd de zegekar verder volgeladen met twee keer zilver en eenmaal brons.
Geen winnaars bij Mobile en Media Lions
Er werd geen eremetaal gewonnen door Nederland bij de Media Lions. TBWA\Neboko leek de grootste Nederlandse kanshebber, met drie nominaties (McTrax en twee keer Free A Girl). Ook de James Bond-campagne van Starcom won niet.
Bij de Mobile Lions was het evenmin raak voor Nederland. DDB & Tribal en Vodafone wisten hun twee nominaties voor Vodafone Smart Jacket niet te verzilveren, net als bij de Cyber Lions. datzelfde gold voor Achtung en KLM, voor de campagne 'Layover with a Local'
Weinig Nederlandse nominaties voor Film Lions
Verder werden donderdagmorgen de shortlists bekend voor de Film Lions, volgens veel bureaus de belangrijkste prijs in Cannes. Nederland moet het daar doen met slechts drie nominaties: de AXA-campagne van 72andSunny, werk van 180 Amsterdam voor Asics en DDB & Tribal met de rapper van Centraal Beheer.
Bij de Entertainment Lions haalde Nederland twee keer de shortlist, met wederom 'The Next Rembrandt'. In de categorie Entertainment Lions for Music dingt één Nederlandse case mee: de McTrax-placemet van TBWA\Neboko voor McDonald's.
Bekijk alle winnaars in het Cannes-dossier van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Cyber Lions
- winnaars
- JWT
- Next Rembrandt
- Grand Prix
- awards
- Cannes Lions
- J. Walter Thompson
- Innovation Lion
- prijzen
- ING
- Cannes
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsProfvoetballers geven peptalk in...17701x
- NieuwsMediaMarkt lanceert flexibele...17181x
- NieuwsKeymusic kiest voor The Fightclub16627x
- NieuwsZilveren Kruis kiest voor Storm...14407x
- NieuwsGoSpooky: Snapchat Lens voor...13694x
- NieuwsDefensie: iedereen kan reservist...12791x
Laatste Nieuws
- Fitzroy sluit zich aan bij ICOM10-12-2019
- CPNB: bewustwordingscampagne met... 10-12-2019
- Cloudfactory nieuwe lead agency van... 10-12-2019
- Nederland geeft licht10-12-2019
- InSites Consulting neemt ABN Impact... 10-12-2019
- Feyenoord lanceert kerstcampagne10-12-2019
MarketingTribune Events
- 6feb 2020
Branded Content Event
- 13feb 2020
Data Driven Commerce Event
- 26mrt 2020
Shopping Awards 2020

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's