Wayne Parker Kent en Mindshare starten campagne Teisseire

Wayne Parker Kent en Mindshare starten campagne Teisseire
  • Bureaus
  • 6 jun 2016 @ 12:15
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieBranded contentCampagnesMerken

Het limonademerk Teisseire zie je deze lente en zomer veel voorbij komen op televisie, maar heeft naast herkenning een nog veel belangrijkere uitdaging en dat is in het winkelmandje terecht komen van de boodschappers. De campagne, met online contentplatform, loopt van juni tot begin september.

Om verkoopgroei van Teisseire te realiseren zal gewerkt moeten worden aan merkvoorkeur, wat een uitdaging is in een homogene markt als deze. Gekozen is voor een oplossing waarin Teisseire zich positioneert als vruchtensiroop dat naast dorstlesser ook ideaal is om cocktails mee te bereiden. Op deze manier speelt het merk een rol in zowel het verrijken als het aanzetten tot de gebruiksmomenten. Aan Mindshare de verantwoordelijkheid om deze propositie een effectief podium te geven. 

Dit is tot uiting gekomen op TheFlavourMaker.nl, een online contentplatform ontwikkeld door Wayne Parker Kent, waar de bezoeker via een interactieve quiz ontdekt welke cocktail bij hem/haar past. De website bevat daarnaast uitgebreide recepten, how-to video’s en een videoserie rondom een aantal influencers als Anna Nooshin (NSMBL) en Monique van Loon (Culy). De site wordt onder meer aangejaagd middels diverse artikelen op NSMBL, Famme en Culy. Om de positionering verder aan te sterken heeft PR bureau Blyde een workshop georganiseerd waar cocktailshaker Boris Chlebec bloggers en journalisten de fijne kneepjes van het vak leert.

Het succes van de campagne wordt kwantitatief afgemeten door te kijken naar metrics als bezoekduur, uitkijktijden en scroll gedrag. Aanvullend wordt een effectstudie uitgevoerd, waar middels een specifieke Facebook advertentie vragen gesteld kunnen worden aan mensen die eerder in contact zijn gekomen met de campagne content. De resultaten zullen inzicht geven in de kracht van content marketing en de daadwerkelijke invloed die het heeft op merkvoorkeur.

Credits

Teisseire: Jonathan Ansell, Maria Kypraiou, Marije Voorn

Strategie Mindshare: Martijn Pronk, Ward Cuiper

Concept en Productie Wayne Parker Kent: Rosalie van Zuilen, Sander Hooghiemstra

PR Blyde: Claire Heerkens, Marie Claire Schimmelpenninck 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken