Zilveren Kruis start campagne 'Beter naar de dokter'

Zilveren Kruis start campagne 'Beter naar de dokter'
  • Bureaus
  • 16 jun 2016 @ 11:48
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingPromotieHuisartsCampagnes

Zilveren Kruis lanceert vandaag de nieuwe campagne ‘Beter naar de Dokter’. Een bezoek aan de dokter begint met een goede voorbereiding. De zorgverzekeraar wil mensen helpen het meeste uit hun doktersbezoek te halen en introduceert daarom een online platform waar mensen terecht kunnen voor vragen en informatie. De geïntegreerde campagne is ontwikkeld in samenwerking met Fitzroy, Greenberry, Het PR Bureau en Yune.

De nieuwe campagne vormt de bewijslast van de nieuwe propositie van Zilveren Kruis. De zorgverzekeraar wil mensen het hele jaar door kunnen helpen en het platform is dan ook ontwikkeld voor de langere termijn. Luceline Hesselink, senior manager Merk & Communicatie bij Zilveren Kruis:  'Met deze campagne en het platform helpen we mensen meer uit hun artsbezoek te halen. Zodat ze zich prettiger en zekerder voelen over de keuzes die met de arts worden gemaakt in het zorgtraject. Het platform is geen eenmalige campagne. Bij Zilveren Kruis willen we mensen het gehele jaar door met raad en daad bijstaan.'

Harm Edens op 'doktersbezoek'

De nieuwe propositie was de basis om een speciaal platform te ontwikkelen waar iedereen informatie kan vinden over een goede voorbereiding voor een doktersbezoek. Bijzonder is dat de content op het platform is ontwikkeld in nauwe samenwerking met huisartsen, specialisten en patiënten. Centraal in het platform staat een slimme vragenlijst. Samen met medische professionals is vastgesteld welke vragen relevant zijn.  Met de ‘slimme vragenlijst’ tool maak je voor elk doktersbezoek eenvoudig je persoonlijke vragenlijst die je kunt meenemen naar de dokter (op je tablet, mobiel of gewoon op papier).

In verhalen (zowel video als tekst) komen artsen en patiënten aan het woord over wat je het beste kunt doen om het meeste te halen uit je doktersbezoek. Harm Edens ging hiervoor bij zowel patiënten als artsen langs om te horen wat er speelt en om ervaringen en adviezen op te halen en te delen.

Persoonlijke patiëntverhalen

De campagne is een volledig geïntegreerde aanpak vanuit een samenwerking van Fitzroy, Greenberry, Het PR Bureau en Yune. De owned kanalen van Zilveren Kruis vormen het hart van de campagne en hier zijn middelen aan toegevoegd om het verhaal te versterken. Zo wordt naast het platform in een 360-aanpak ingezet op video’s en prerolling, persoonlijke patiëntverhalen in blogvorm, een groot onderzoek opgezet met TNS Nipo voor PR-doeleinden en media-inzet op radio.

Jur Baart, eigenaar van Fitzroy: 'Met deze campagne willen we mensen meer grip geven op hun zorg. We positioneren Zilveren Kruis hiermee echt als marktleider die het initiatief neemt om patiënten te helpen. Het hele jaar door. En met vernieuwende middelen zoals de slimme vragenlijst.'

Credits

Concept & creatie: Fitzroy en Greenberry
Contentstrategie: Greenberry
PR-strategie: Het PR Bureau
Social-strategie: Yune



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken