JWT ontwikkelt VR-campagne voor Spa Bruisend

JWT ontwikkelt VR-campagne voor Spa Bruisend
  • Bureaus
  • 5 jul 2016 @ 09:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenMarketingVirtual RealityCampagnes

Deze zomer voert Spa een intensieve zomercampagne voor het assortiment Spa Bruisend. Inzet van de langdurige activatie (van week 27 tot 33) is een actie waarmee klanten een VR-bril van Samsung kunnen winnen. DE campagne bestaat uit een tv-commercial, sampling, abri’s en online inzet, gericht op jongvolwassenen tussen de 20-35 jaar. Hierbij staat het hele assortiment van Spa Bruisend centraal: de bekende Spa Intense, de verfijnde Spa Finesse en de Touch Of-variaties met een vleugje smaak.

Spa Touch Of is de combinatie van bruisend Spa-mineraalwater uit het hart van de Belgische Ardennen en een vleugje smaak. In week 27 t/m 29 zijn alle zes smaken (Mint, Lemon, Grapefruit, Blackcurrant, Apple en Peach) te zien in een landelijke tv-commercial. Deze tv-campagne wordt breed ondersteund door beeldmateriaal op abri’s, mobile en online displays en door relevante content op platforms als Culy, NSMBL, Beautify, Famme en Manners.

In week 29 t/m 35 is er uitgebreid aandacht voor de twee nieuwste smaken van Spa Touch Of: Apple en Peach. Bij stadcentra, winkelcentra en treinstations maakt de consument kennis met deze twee laatste Spa-varianten. Ook bij festivals, stadsparken, dagrecreatiegebieden en schoolcampussen zijn mobiele teams op urban bikes te vinden om Spa te laten proeven.

Virtual Reality-actie

De campagne vervolgt met actie waarbij men bij aankoop van een Spa Bruisend product van week 30 t/m 33 kans maakt op een Virtual Reality-set van Samsung of één van de Spa VR Cardboards. De VR-bril is razend populair en hét must-have techproduct van dit moment. Met een cardboard verandert een smartphone in enkele minuten in een ware VR-bril. Iedere week selecteert Spa een aantal gelukkige winnaars.

Om de VR-campagne te ondersteunen en de consument kennis te laten maken met de effecten van Virtual Reality is er een 360º video gemaakt waarin een jonge man in een kajak van een wilde rivier afkomt en vervolgens op een rustige rivier vaart. Deze kajak ervaring geeft hem een pure kick, net zoals Spa Bruisend dat doet. De video is gedurende de vier actieweken te zien op Spa.nl. Daarnaast kan een speciale 360° versie van de film bekeken worden op onder meer YouTube en Facebook.

Credits

Opdrachtgever : Spadel Nederland

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Edwin van Dijken

Reclamebureau:  J. Walter Thompson Amsterdam

Mediabureau: Initiative Media

PR-bureau: MVPR.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken