We Are Pi wint account educatieve iPad-game Osmo

We Are Pi wint account educatieve iPad-game Osmo
  • Bureaus
  • 17 aug 2016 @ 10:52
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online gamingInteractiePitchesCampagnes

Het Amsterdamse creatief bureau We Are Pi is geselecteerd door het Californische bedrijf Osmo om een nieuwe Amerikaanse tv-campagne te ontwikkelen voor het educatieve en interactieve iPad-gamesysteem van het bedrijf.

Osmo, opgericht in 2014, is naar eigen zeggen op een missie om kinderen een te helpen met een 'healthy relationship with devices in an age of increasingly digital play'. Osmo heeft een gebruiksvriendelijke tablet-interface die kids in staat stelt om fysieke puzzelgames te spelen, te tekenen en zelfs te coderen op een iPad. We Are Pi is aangetrokken om verder te bouwen aan deze missie.

Pramod Sharma, ceo van Osmo: 'We've selected We Are Pi as a creative partner because of their great work in the toy industry for brands such as Lego. They really understand the toy, entertainment and gaming categories and have shown a great passion for our brand. We believe that We Are Pi's creativity and innovative thinking is a great foundation for a partnership that will help grow the Osmo brand and reach our mission to give kids a healthy relationship with devices.'

We Are Pi's managing director Alex Bennett-Grant: 'We are thrilled to be partnering with the geniuses at Osmo, offering our creativity to a cutting edge new innovation. WE ARE Pi is on a mission to inspire and enable thought leaders who want to move the world forward, and ‘move the world forward’ is exactly what Osmo is doing for Gen Z kids who are growing up in a mobile era.'

Osmo is door Time Magazine uitgeroepen tot Best Invention of 2014. Het product haalde de finale van Fast Company's Best Product Design 2015 en de Innovative Toy of the Year 2015. Scholastic koos de game vorig jaar als 'Teachers Pick'. Osmo wordt inmiddels gebruikt op meer dan 15,000 scholen in 42 landen.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken