Amstel gaat terug naar de oorsprong: vriendschap, brulaap!

Amstel gaat terug naar de oorsprong: vriendschap, brulaap!
  • Bureaus
  • 6 sep 2016 @ 10:05
  • 14175 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCommercialsMerkenCampagnes

Brulaap. Zak. Uitslover. Nee, Amstel zoekt in zijn nieuwe campagne geen ruzie. Het biermerk verbeeldt echte vriendschap, waarin je alles tegen elkaar kunt zeggen. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Indie Amsterdam. Proost, vrienden!

Amstel staat sinds jaar en dag voor vriendschap. Maar wat weinig mensen weten waarom dat is. De link tussen vriendschap en Amstel is er al vanaf de start van de brouwerij. De oprichters van Amstel waren namelijk twee goede vrienden, die vonden dat er in 1870 geen bier goed genoeg was voor hun avonden samen. Daarom besloten zij samen bier te brouwen. In de nieuwste Amstel commercial wordt dit unieke vriendschapsverhaal verteld.

De commercial, ontwikkeld door creatief bureau Indie Amsterdam, neemt je mee terug in de tijd, waar het verhaal van Amstel Bier begon. Amstel Bier werd opgericht in 1870 door de vrienden Charles de Pesters en Johannes van Marwijk Kooy. Ze besloten zelf het perfecte bier te brouwen. Zodat niet alleen op hun vriendschap maar ook op die van vele anderen met het bijzondere Amstel Bier geproost kan worden.

Bram Westenbrink, marketingdirecteur: 'De nieuwste Amstel commercial vertelt het verhaal van de twee goede vrienden die Amstel hebben opgericht, maar laat ook zien wat mannenvriendschap zo bijzonder maakt. Een unieke insight: vrienden proosten op een heel eigen manier.' Zo is het maar net, uitslover!

Credits

Opdrachtgever: Heineken Nederland | Verantwoordelijke bij opdrachtgever: Bram Westenbrink, Jetske Freeve, Kiki Reyne, Steven van Leeuwen | Bureau: Indie Amsterdam | Creative Director: Lode Schaeffer | Art/Copy: Lode Schaeffer | Producer: Ineke Koornstra, Mariëlle Baggerman | Account: Chris Vannitsem | Productiemaatschappij: Czar | Regisseur: Willem Gerritsen | D.O.P.: Jonas Alarik | Producer: Willem Bos | Editor: Teun Rietveld | Muziek en geluid : Audentity (Niels den Otter) | Postproductie: De Grot



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken