Shortlist en jury Creative Press Challenge 2016 bekend
- Bureaus
- 21 sep 2016 @ 10:59
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- CopywritingConceptenCreatie
- 21 sep 2016 @ 10:59
- Redactie MarketingTribune
De Persgroep maakt vandaag de Agency Shortlist en de juryleden bekend van de Creative Press Challenge 2016. Met deze jaarlijks terugkerende wedstrijd wordt de aandacht gevestigd op de essentie van reclame. De opdracht is om de identiteit van een goed doel, dit jaar Plastic Soup Foundation, te vangen in één pagina. De wedstrijd vindt voor de vierde keer plaats. Aan de succesvolle eerste drie edities deden jaarlijks meer dan 100 creatieven mee.
Plastic Soup Foundation zet zich in voor schone oceanen en zeeën. De jonge creatieven gaan met als instrumenten slechts potlood en papier de strijd met elkaar aan om het meest vernieuwende concept. De Creative Press Challenge is een invitation only competitie, om zo de kwaliteit van de inzendingen te waarborgen. Bekijk hier de shortlist van reclamebureaus die uitgenodigd worden om deel te nemen. Creative Directors van de top van de Nederlandse reclamewereld ontvangen deze week een uitnodiging met deelnamecodes om hun beste talent onder de 30 jaar te selecteren voor deelname. Er worden 10 wildcards weggegeven aan teams die hun plaats in de Challenge weten te veroveren met een briljante mail naar info@creativepresschallenge.nl.
De juryleden
De jury bestaat dit jaar uit:
> Ewoudt Boonstra: voorheen werkzaam bij KesselsKramer, W + K Portland en 72andSunny LA
> Dave Canning: Executive Creative Director 180 Amsterdam
> Mervyn ten Dam: Executive Creative Director & Founder ACHTUNG!
> Philippe Remarque: Hoofdredacteur de Volkskrant
> Maria Westerbos: Oprichter & Directeur Plastic Soup Foundation
De voltallige jury zal de drie beste ideeën selecteren, die door de Persgroep worden geproduceerd. Vervolgens kiest het creatieve hart van de jury de uiteindelijke winnaar. De winnende advertentie wordt geplaatst in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met het winnende bureau, en wordt ingezonden naar Cannes.
Ewoudt Boonstra: ‘I’m really looking forward to not look at a screen for a while at the Creative Press Challenge.’
Dave Canning: ‘Print is often the clearest and purest form of an idea. If you can communicate an idea in print, you can communicate it in any other medium.’
Mervyn ten Dam: ‘With print you can’t hide. Being left with nothing else than words and imagery without motion, smart tech or a myriad of other means, true creativity is put to the test.’
Kijk voor meer informatie over de Challenge en de juryleden op de website.
- ACHTUNG!
- Mervyn ten Dam
- Philippe Remarque
- Maria Westerbos
- W+K Portland
- 180 Amsterdam
- Ewoudt Boonstra
- 72andSunny LA
- KesselsKramer
- Dave Canning
- Plastic Soup Foundation
- de Volkskrant
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing