Shortlist en jury Creative Press Challenge 2016 bekend

Shortlist en jury Creative Press Challenge 2016 bekend
  • Bureaus
  • 21 sep 2016 @ 10:59
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • CopywritingConceptenCreatie

De Persgroep maakt vandaag de Agency Shortlist en de juryleden bekend van de Creative Press Challenge 2016. Met deze jaarlijks terugkerende wedstrijd wordt de aandacht gevestigd op de essentie van reclame. De opdracht is om de identiteit van een goed doel, dit jaar Plastic Soup Foundation, te vangen in één pagina. De wedstrijd vindt voor de vierde keer plaats. Aan de succesvolle eerste drie edities deden jaarlijks meer dan 100 creatieven mee.

Plastic Soup Foundation zet zich in voor schone oceanen en zeeën. De jonge creatieven gaan met als instrumenten slechts potlood en papier de strijd met elkaar aan om het meest vernieuwende concept. De Creative Press Challenge is een invitation only competitie, om zo de kwaliteit van de inzendingen te waarborgen. Bekijk hier de shortlist van reclamebureaus die uitgenodigd worden om deel te nemen. Creative Directors van de top van de Nederlandse reclamewereld ontvangen deze week een uitnodiging met deelnamecodes om hun beste talent onder de 30 jaar te selecteren voor deelname. Er worden 10 wildcards weggegeven aan teams die hun plaats in de Challenge weten te veroveren met een briljante mail naar info@creativepresschallenge.nl.

De juryleden
De jury bestaat dit jaar uit:
> Ewoudt Boonstra: voorheen werkzaam bij KesselsKramer, W + K Portland en 72andSunny LA
> Dave Canning: Executive Creative Director 180 Amsterdam
> Mervyn ten Dam: Executive Creative Director & Founder ACHTUNG!
> Philippe Remarque: Hoofdredacteur de Volkskrant
> Maria Westerbos: Oprichter & Directeur Plastic Soup Foundation

 De voltallige jury zal de drie beste ideeën selecteren, die door de Persgroep worden geproduceerd. Vervolgens kiest het creatieve hart van de jury de uiteindelijke winnaar. De winnende advertentie wordt geplaatst in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met het winnende bureau, en wordt ingezonden naar Cannes.

Ewoudt Boonstra: ‘I’m really looking forward to not look at a screen for a while at the Creative Press Challenge.’

Dave Canning: ‘Print is often the clearest and purest form of an idea. If you can communicate an idea in print, you can communicate it in any other medium.’

Mervyn ten Dam: ‘With print you can’t hide. Being left with nothing else than words and imagery without motion, smart tech or a myriad of other means, true creativity is put to the test.’

Kijk voor meer informatie over de Challenge en de juryleden op de website
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken