Initiative Tomorrow en Verstegen maken webserie Spice Trail

Initiative Tomorrow en Verstegen maken webserie Spice Trail
  • Bureaus
  • 6 okt 2016 @ 12:12
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoFoodConceptenStorytelling

Initiative Tomorrow heeft een webformat ‘Spice Trail’ - by Verstegen ontwikkeld. In deze 5-delige webserie gaat de bekende foodblogger Francesca van 'Francesca Kookt' op zoek naar de oorsprong, mythes en geschiedenis van verschillende specerijen (melanges) zoals Ras el Hanout, zwarte peper en nootmuskaat. Bureau en klant spreken van 'een waar cultureel en culinair avontuur.'

Waarom juist nu deze eigen serie? Verstegen constateert dat het eetgedrag van de Nederlander aan het veranderen is: van potjes en kant-en-klaar mixen naar eigen recepten, goede producten en exotische kruiden en specerijen. Die laatste zijn als 130 jaar op de markt in Nederland dankzij Verstegen. Voor consumenten is daarbij de herkomst, verantwoord ondernemerschap en niet te vergeten het verhaal achter het product cruciaal.

Sabrina van Dam, marketingmanager Verstegen: 'Sinds 1886 reizen we bij Verstegen de wereld over voor de allerbeste kruiden en specerijen. Wij willen de keten van plant tot potje (of zakje) zo transparant mogelijk maken, zodat wij weten wat wij kopen en verkopen, maar zodat ook u weet wat u eet. Die verhalen verzinnen we niet, die kunnen we gewoon laten zien en daar zijn we heel trots op.'

Francesca van Berk, foodblogger Francesca Kookt: 'Specerijen zijn altijd al een van de belangrijkste ingrediënten in mijn keuken geweest. Ik dacht dat ik er veel van wist, maar door onze waanzinnige reizen bleek dat nog maar het topje van de ijsberg te zijn. Neem bijvoorbeeld de zwarte peper-korrel, die zal voor mij nooit meer hetzelfde zijn.'

Vanaf aanstaande donderdag is er op foodblog Francesca Kookt en het YouTube-kanaal van Verstegen vijf weken lang, wekelijks een nieuwe aflevering te zien van ‘Spice Trail’. Er is veel te vertellen. Of zoals Joey Hullegie, creative director Initiative Tomorrow, het zegt: 'Er zit veel verhaal in zo’n potje.'



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken