Initiative Tomorrow en Verstegen maken webserie Spice Trail
- Bureaus
- 6 okt 2016 @ 12:12
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - VideoFoodConceptenStorytelling
- 6 okt 2016 @ 12:12
- Redactie Bureaus
Initiative Tomorrow heeft een webformat ‘Spice Trail’ - by Verstegen ontwikkeld. In deze 5-delige webserie gaat de bekende foodblogger Francesca van 'Francesca Kookt' op zoek naar de oorsprong, mythes en geschiedenis van verschillende specerijen (melanges) zoals Ras el Hanout, zwarte peper en nootmuskaat. Bureau en klant spreken van 'een waar cultureel en culinair avontuur.'
Waarom juist nu deze eigen serie? Verstegen constateert dat het eetgedrag van de Nederlander aan het veranderen is: van potjes en kant-en-klaar mixen naar eigen recepten, goede producten en exotische kruiden en specerijen. Die laatste zijn als 130 jaar op de markt in Nederland dankzij Verstegen. Voor consumenten is daarbij de herkomst, verantwoord ondernemerschap en niet te vergeten het verhaal achter het product cruciaal.
Sabrina van Dam, marketingmanager Verstegen: 'Sinds 1886 reizen we bij Verstegen de wereld over voor de allerbeste kruiden en specerijen. Wij willen de keten van plant tot potje (of zakje) zo transparant mogelijk maken, zodat wij weten wat wij kopen en verkopen, maar zodat ook u weet wat u eet. Die verhalen verzinnen we niet, die kunnen we gewoon laten zien en daar zijn we heel trots op.'
Francesca van Berk, foodblogger Francesca Kookt: 'Specerijen zijn altijd al een van de belangrijkste ingrediënten in mijn keuken geweest. Ik dacht dat ik er veel van wist, maar door onze waanzinnige reizen bleek dat nog maar het topje van de ijsberg te zijn. Neem bijvoorbeeld de zwarte peper-korrel, die zal voor mij nooit meer hetzelfde zijn.'
Vanaf aanstaande donderdag is er op foodblog Francesca Kookt en het YouTube-kanaal van Verstegen vijf weken lang, wekelijks een nieuwe aflevering te zien van ‘Spice Trail’. Er is veel te vertellen. Of zoals Joey Hullegie, creative director Initiative Tomorrow, het zegt: 'Er zit veel verhaal in zo’n potje.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Verstegen
- Marokko
- foodblog
- kruiden
- webserie
- Francesca Kookt
- specerijen
- Initiative Tomorrow
- video
- Spice Trail
- Francesca van Berk
- exotisch
- koken
- reizen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing