Nederlandse campagnes op shortlist van jubilerende Epica's

Nederlandse campagnes op shortlist van jubilerende Epica's
  • Bureaus
  • 14 nov 2016 @ 10:46
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MarketingCampagnesReclameAward

ING en J. Walter Thompson Amsterdam zijn met 'The Next Rembrandt' vijf keer genomineerd voor de Epica Awards, de enige persprijs voor reclamecampagnes. Deze internationale award beleeft dit jaar zijn 30e editie en wordt ditmaal uitgereikt in Amsterdam, komende donderdag 17 november.

Naast het veelbekroonde project 'The Next Rembrandt' mikt JWT ook op eremetaal met de ElaN-campagne 'Promise the Translation', die twee keer is genomineerd. Daarnaast dingt ook ander Nederlands werk mee naar een Epica. Productiebedrijf MediaMonks is na JWT het meest genomineerde bureau van eigen bodem, met vier nominaties. Die gaan naar meerdere klanten en campagnes: 'Youland' voor Old Spice, 'Passport Challenge' voor Ikea, Missing Children Europe ('ReMumber', met SMFB) en Diadora Sports (met FamousGrey).

Andere Nederlandse genomineerden zijn: 72andSunny ('Find Your Magic' voor Axe), Havas Boondoggle ('Shit-campagne' voor Metamucil), This Page ('McTrax' voor McDonald's), Cheil Benelux ('The Worst Instagram Account Ever' voor Samsung) en BSUR met drie print-uitingen van de Princess Yachts-campagne 'Experience the Exceptional'.

Bekijk de volledige shortlist op Epica-Awards.com.

De Epica Awards , opgericht in 1987, zijn de enige creatieve reclameprijzen die worden toegekend door journalisten van marketing en reclamevakbladen uit de hele wereld. Daarmee bieden de Epica's een onafhankelijke jury end mondiale persaandacht. Deze ooit eerste reclame-competitie leverde dit jaar duizenden inzendingen op uit meer dan zeventig landen.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken