Next Rembrandt wint goud bij Epica Awards

Next Rembrandt wint goud bij Epica Awards
  • Bureaus
  • 15 nov 2016 @ 10:04
  • 13506 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsStrategieCampagnesAward

Nederland heeft een eerste goud binnen bij de Epica Awards, die deze week in Amsterdam worden toegekend door de vakpers. Net als op veel andere reclamefestivals zijn ING en J. Walter Thompson Amsterdam in de prijzen gevallen met 'The Next Rembrandt'. In totaal werd er op de eerste dag 26 campagnes met goud bekroond. MarketingTribune heeft ze allemaal op een rij gezet.

Dit zijn de prijswinnaars op de eerste dag van de Epica-jurering, op maandag 14 november 2016. De jury bestaat louter vakpers. Namens MarketingTribune zit Lucas Boon in de jury.

Creative Technology

J. Walter Thompson Amsterdam: "The Next Rembrandt" (NL)

Films & Series

NoA / &Co.: "momondo / The DNA Journey" Campaign (DK)

Branded Games

Darewin: "The Jason Bourne Experience : Remember Everything" (Frankrijk)

Native Advertising

Leo Burnett India: OLX, "Reuniting memories from 1947" (India)

Product & brand Integration

CP+B: Turkish Airlines , "Batman v. Superman " (USA)

Consumer Direct

INGO: The Swedish Number (Zweden)

B2B Direct

Abby Priest: Adobe Stock Apparel (Zweden)

Public Relations

INGO/Cohn & Wolfe: "The Swedish Number: Saying “Hallå” to the World" (Zweden)

Fred & Farid: "Ma place est dans la salle" (Frankrijk)

Events

POL: 25m2 of SYRIA (Noorwegen)

Leo Burnett Chicago: Van Gogh BnB (USA)

Promotions & Incentives

King Solution KB: Healthcounter (Zweden)

Experiental & Shopper Marketing

McCann España: Delicious Calm (Spanje)

Luxury & Premuim Brands

Black Label Productions: The Tale of Thomas Burberry (UK)

Media 

BETC: Canal Plus "Dads (France) 

Leo Burnett Schweiz AG: Crossword Campaign (Zwitserland)

Traditional Media

DDB Group Germany Berlin: Check It Before It's Removed (Duitsland)

Media Innovation (Alternative Media)

Leo Burnett Chicago: Van Gogh BnB (USA)

Copywriting & Storytelling

The Cyranos/McCann: Sin Ir Más Lejos – EITB Campaign (Spanje)

Automotive

Grabarz & Partner Werbeagentur GmbH: Laughing Horses (Duitsland)

Automotive Services

Mindshare Denmark: "Mistakes" (DK)

Health & Safety

McCann NY: "Keep America Safe" (USA)

Social

TBWA\Istanbul: "GAY TURTLE" (Turkije)

Environment 

Kikkut: Together we can make Oslo a cleaner city! (NOR)

Recreation & Leisure

Leo Burnett Spain/Milford: Justino (Spanje/Zweden)

McCann London: "Survival Billboard" (UK)

In totaal sleepte Nederland vorige week een twintigtal nominaties in de wacht. Behalve JWT haalden ook BSUR en productiebedrijf BSUR meerdere malen de shortlist. Andere bureaus en klanten moesten zich tevreden stellen met slechts één nominatie.

Lees meer over de uitreiking en overige activiteiten op Epica-Awards.com



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken