Grolsch kiest Wunderman als mondiaal digitaal bureau
- Bureaus
- 8 dec 2016 @ 10:13
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InteractieDigitaalPitchesKlantenStrategie
- 8 dec 2016 @ 10:13
- Redactie Bureaus
Grolsch heeft Wunderman Amsterdam geselecteerd als digitaal bureau voor de internationale markt. De bierbrouwer wil zijn hoofdmerk mondialer gaan vermarkten.
Vanwege deze expansie schreef Grolsch een pitch uit, die door WPP-dochter Wunderman is gewonnen. De opdracht is nu om de digitale marketing van de bierfabrikant te transformeren en het kanaal een centrale rol te geven bij de mondiale uitrol.
Wunderman Amsterdam zal samenwerken met lokale bureaus in belangrijke markten, zoals het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk en Argentinië, zo meldt The Drum.
Ronald van Amerongen, global brand director van Grolsch: 'We zijn enorm verheugd om Wunderman Amsterdam te benoemen als onze wereldwijde digitale partner. Ze hebben aangetoond goed strategisch inzicht te hebben om pakkende, relevante content rond sociale bier gelegenheden te creëren. Hun ervaring geeft ons het vertrouwen dat ze in het steeds veranderende digitale landschap, van Grolsch een iconisch merk kunnen maken.'
Grolsh was al zeker een jaar op zoek naar een manier om zijn digitale inspanningen te versterken. Daar horen ook investeringen bij in het eigen contentplatform Canvas, dat zich richt op een creatieve doelgroep. Eerder dit jaar werkte het biermerk samen met de Nederlandse jeansfabrikant Denham, teneinde het merk te koppelen aan de thema's 'craft and creatives'.
Antoinette Hoes, CEO van Wunderman Amsterdam: 'We zijn erg enthousiast over de samenwerking met zo’n fantastisch biermerk. Grolsch heeft gewaagde internationale ambities en die ambities komen overeen met de onze. Het is altijd al een onconventioneel merk geweest en we kijken er naar uit om het merk digitaal nog meer tot leven te laten komen.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing