Halfords kiest voor Abovo Media

Halfords kiest voor Abovo Media
  • Bureaus
  • 20 feb 2017 @ 12:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediastrategieSocial media

Halfords gaat gebruikmaken van de specialistische kennis van Abovo Media. Als eerste stap in de vernieuwde mediastrategie gaat de specialist in auto- en fietsaccessoires de door Abovo ontwikkelde doelgroepsegmentering toepassen voor de folderverspreiding. Het mediabureau verzorgt bovendien de creatie en regelt het printwerk.

Mouringh den Dunnen, Sales Director Abovo Media: 'Halfords wil zijn 51 filialen zo goed mogelijk bedienen. Dat vraagt om een lokale aanpak voor de communicatie. Het verspreiden van folders werkt nog steeds prima, mits je zorgt voor zo min mogelijk waste. Wij kijken daarom niet naar het postcodegebied, maar naar de opbouw van de wijken waar verspreid moet worden. Deze aanpak vereist wat meer onderzoek vooraf, maar de resultaten zijn goed.'

Centrale aanpak lokale marketing

Den Dunnen meent dat een landelijke aansturing van lokale marketing nog vele mogelijkheden biedt.

Den Dunnen: 'Daarom adviseren wij Halfords ook op het gebied van marketing via sociale media, toegespitst op de sociale en demografische verhoudingen binnen de doelgroepen van de franchisenemers. Niet iedere franchiser is even bekwaam in online marketing, dus wij bieden graag de mogelijkheid om hier een steentje aan bij te dragen.'

Sebastiaan van Breemen, marketingmanager Halfords: 'Bij de eerste oriënterende gesprekken kwam Abovo al gelijk met enkele eyeopeners. We hadden direct het gevoel dat een samenwerking tot mooie marketingresultaten zou leiden. Abovo is eigenzinnig, maar ze weten uitstekend waar ze het over hebben.'

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken