Halfords kiest voor Abovo Media
- Bureaus
- 20 feb 2017 @ 12:09
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MediastrategieSocial media
- 20 feb 2017 @ 12:09
- Redactie Bureaus
Halfords gaat gebruikmaken van de specialistische kennis van Abovo Media. Als eerste stap in de vernieuwde mediastrategie gaat de specialist in auto- en fietsaccessoires de door Abovo ontwikkelde doelgroepsegmentering toepassen voor de folderverspreiding. Het mediabureau verzorgt bovendien de creatie en regelt het printwerk.
Mouringh den Dunnen, Sales Director Abovo Media: 'Halfords wil zijn 51 filialen zo goed mogelijk bedienen. Dat vraagt om een lokale aanpak voor de communicatie. Het verspreiden van folders werkt nog steeds prima, mits je zorgt voor zo min mogelijk waste. Wij kijken daarom niet naar het postcodegebied, maar naar de opbouw van de wijken waar verspreid moet worden. Deze aanpak vereist wat meer onderzoek vooraf, maar de resultaten zijn goed.'
Centrale aanpak lokale marketing
Den Dunnen meent dat een landelijke aansturing van lokale marketing nog vele mogelijkheden biedt.
Den Dunnen: 'Daarom adviseren wij Halfords ook op het gebied van marketing via sociale media, toegespitst op de sociale en demografische verhoudingen binnen de doelgroepen van de franchisenemers. Niet iedere franchiser is even bekwaam in online marketing, dus wij bieden graag de mogelijkheid om hier een steentje aan bij te dragen.'
Sebastiaan van Breemen, marketingmanager Halfords: 'Bij de eerste oriënterende gesprekken kwam Abovo al gelijk met enkele eyeopeners. We hadden direct het gevoel dat een samenwerking tot mooie marketingresultaten zou leiden. Abovo is eigenzinnig, maar ze weten uitstekend waar ze het over hebben.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing