Fitzroy start real-time campagne voor FD

Fitzroy start real-time campagne voor FD
  • Bureaus
  • 28 feb 2017 @ 16:01
  • 12568 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesDagbladuitgeversInteractie

Het Financieele Dagblad is vandaag van start gegaan met een nieuwe geïntegreerde campagne. Het is een samenwerking met bureau Fitzroy, dat begin dit jaar de pitch won. Onder de noemer 'Iedereen weet / Niet iedereen weet' wil het FD invulling geven aan zijn merkessentie: 'Professionals dagelijks op voorsprong zetten'.

De campagne maakt gebruik van de laatste nieuwsfeiten, die als eerste door het FD zelf naar buiten worden gebracht. Dit kan eigen informatie en inzichten zijn, maar ook die van peers. Nieuws dat dus niet bij andere nieuwsmerken te vinden is. 

Door dit mechanisme wordt het niet een 360 graden campagne, maar een 365 dagen campagne. Het wordt “real time advertising" ofwel iedere dag wordt er een nieuw statement gecommuniceerd met daaraan gekoppeld een voor iedereen gratis te lezen artikel. Zo willen we de relevantie van de verschillende diensten van het FD bij een groter publiek kenbaar maken.

Jur Baart, eigenaar Fitzroy: 'Voor het FD hebben we gekozen voor een realtime contentstrategie waarbij we iedere dag een uiting pluggen via de social media en digitale outdoor gebaseerd op het laatste nieuws. We werken hiervoor nauw samen met de redacteuren. Samen willen we à la minute prikkelende uitingen ontwikkelen waarbij we onderstrepen dat niet iedereen het FD leest en dus ook niet iedereen die voorsprong heeft. Zo zitten we dicht op de positionering zonder de scherpte te verliezen.' 


 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken