T-Mobile gaat samenwerken met Gorillaz

T-Mobile gaat samenwerken met Gorillaz
  • Bureaus
  • 24 mrt 2017 @ 10:04
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het moederbedrijf van T-Mobile, Deutsche Telekom, slaat de handen ineen met de band Gorillaz. De samenwerking komt voort uit Telekom Electronic Beats, het internationale muziekproject van Deutsche Telekom, en heeft als doel in heel Europa een nieuwe manier van muziekbeleving te creëren.

Om het nieuwe Gorillaz-album Humanz - dat op 28 april aanstaande uitkomt - te vieren, lanceert Deutsche Telekom een campagne die toont hoe het creatieve gebruik van nieuwe technologieën een muziekervaring kan versterken. Het eerste resultaat van dit initiatief is een Augmented Reality-applicatie die gebruikers toegang tot exclusieve Gorillaz-content verschaft. Verder wordt er nog een aantal concerten in diverse regio's aangekondigd.

Niamh Byrne, Gorillaz-manager van Eleven Management: 'De magie van Gorillaz is dat ze zowel echt als virtueel zijn, een kenmerk dat het vernieuwende team van Telekom Electronic Beats goed heeft begrepen. Ze hebben een gedurfde stap in een onbekende richting gezet om zo onze visie te verwezenlijken.'

Gorillaz-lid Jamie Hewlitt: 'De samenwerking met Deutsche Telekom heeft ons in staat gesteld om te experimenteren, ontdekken en onze dromen tot leven te brengen.'

Wolfgang Kampbartold, Vice President of International Market Communications bij Deutsche Telekom: 'We zijn er trots op dat de band ons heeft gevraagd om via Telekom Electronic Beats zoveel mogelijk mensen deze compleet nieuwe vorm van Gorillaz' muziek te laten ervaren.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken