Churandy Martina straalt in comeback-commercial SiSi

Churandy Martina straalt in comeback-commercial SiSi
  • Bureaus
  • 3 apr 2017 @ 09:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenEndorsementCommercialsCampagnes

Frisdrankmerk SiSi lanceert vandaag een splinternieuwe commercial die bij velen warme gevoelens van nostalgie zal oproepen. Na jaren van afwezigheid keert SiSi Rider namelijk terug, en ook de roemruchte slogan ‘Take it easy, take a SiSi’ wordt in ere hersteld. Ster van de nieuwe reclamefilm is topatleet en Nederlands meest positieve bekendheid Churandy Martina.

De commercial is zomers en optimistisch, en past bij de nieuwe, meer volwassen uitstraling van het frisdrankmerk. De slogan ‘Take it easy, take a SiSi’ staat nog altijd in het collectieve geheugen van Nederland gegrift en sluit perfect aan bij de nieuwe identiteit van het merk.

'SiSi wil voortaan bekendstaan als tropisch, luchtig, positief en sociaal', zegt marketingmanager Jasper Spaargaren. 'SiSi is ervan overtuigd dat je van iedere dag een zomerdag kunt maken als je je hartelijk en optimistisch opstelt en het leven zo nu en dan niet te serieus neemt. Juist in deze tijd waarin we ons zo druk maken, is deze positionering relevanter dan ooit. Churandy Martina is de ideale persoon om het te verkondigen, want niemand is positiever, relaxter en sympathieker dan hij.'

No Bubbles

Martina rijdt in de reclame met het bekende SiSi-karretje over zijn geboorte-eiland Curaçao, terwijl op de achtergrond een tropische versie van de aloude SiSi-muziek klinkt. Hij moet een flinke tocht ondernemen om de voorraad SiSi No Bubbles voor zijn moeders bar aan te vullen. Onderweg zijn er behoorlijk wat obstakels en wordt de kar stevig heen en weer geschud. Even maakt Churandy’s optimistische inborst plaats voor ongerustheid, want wat als de frisdrank alle kanten op zal spuiten? Maar dan stelt zijn moeder, die overigens ook in het écht zijn moeder is, hem gerust: “Take it easy, take a SiSi… No Bubbles!”

Meer volwassen

SiSi richt zich sinds kort meer op een volwassen publiek. De smaak is verbeterd, de hoeveelheid suiker verminderd en het logo is weer gebaseerd op het aloude design. Met deze wedergeboorte wil het tachtig jaar oude merk vitaal en relevant blijven in het snel veranderende fris- en fruitdranklandschap.

Naast de No Bubbles-varianten Orange, Mango, Strawberry en de nieuwe Exotic blijft de originele Orange mét koolzuur overigens gewoon bestaan.

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Susan Houben, Jasper Spaargaren, Nalini Bhagwandin, Muriël Boelen, Tina Dijkshoorn.
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising. Creatie: Bart Oostindie, Antoine Houtsma. Client Services Director: Jolies van Rijn. Strategie: Jeroen van Eck. Productie: Merel Groenenboom.
Productiemaatschappij: Signum. Executive Producer: Sander Heeroma. Regie: Keith English. D.O.P.: Nanko Goething. Editor: Gert Willem Visser. Muziek: Massive Music. Geluid: The Ambassadors. Postproductie: The Ambassadors.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken